گروه تئاتر خبرگزاری هنرآنلاین، چند سال که نه بلکه چند دهه است، صدای اعتراض هنرمندان نسبت به شرایط بد اطراف تئاتر شهر بلند است. ساختمان قدیمی که علاوه بر اینکه میراث دار هنرمندان ایرانی است به عنوان بنای تاریخی در لیست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است. اگر به اطراف این بنای تاریخی که محل آمدو شد هنرمندان است سری بزنید، بیش از آنکه حسی از حضور در یک مکان فرهنگی را تجربه کنید، آن را نا امن و نامناسب توصیف می کنید. آخرین باری که هنرمندان گرد هم جمع شدند و به این شرایط معترض بودند،  تابستان همین امسال بود. مطالبه ای که بعد از 30 سال بالاخره در تئاتر شهر جمعی از هنرمندان و چهره های تئاتری را در کنار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گرد هم آورد تا اولین کلنگ اجرای طرح حریم تئاتر شهر زده شود تا آغازی برای ساخت یک مجموعه بزرگ فرهنگی در تهران باشد.

 

برگزاری آیین کلنگ‌زنی حریم تئاتر شهر

 

ایرج راد هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر که مدیر عاملی خانه تئاتر را هم در کارنامه دارد در مصاحبه با خبرنگار هنر آنلاین در ارتباط با ضرورت و اهمیت این طرح گفت: تئاتر شهر به لحاظ قدمت تاریخی و فرهنگی در میان هنرمندان جایگاه ویژه ای دارد و یک بنای ملی است و حفظ این مکان برای همه هنرمندان حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: هنرمندان سال هاست برای ایجاد حریم در اطراف تئاتر شهر تلاش کرده اند، حریمی که علاوه بر هماهنگی با معماری این بنای تاریخی در کنار خود فضای فرهنگی هم داشته باشد و جای خوشحالی دارد که بعد از سال ها چشم انتظاری بالاخره ساخت حریم مجموعه تئاترشهر  به مرحله اجرا رسید و این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

راد در پاسخ به این سوال که برای اجرای هر چه بهتر طرح بهسازی محوطه تئاتر شهر چه باید کرد، گفت: اجرایی این برنامه نیاز به یک طرح جامع و کامل دارد. طرحی که با بنای تاریخی تئاتر شهر نیز هماهنگی داشته  باشد.