به گزارش هنرآنلاین، سوزان ساراندون بازیگر برنده اسکار در چندین راهپیمایی در حمایت از فلسطین شرکت کرد و انتقادهایی را برانگیخت که گفت: «در این زمان افراد زیادی از یهودی بودن می ترسند و طعم مسلمان بودن در این کشور را می چشند.

ساراندون در اظهاراتی که در ویدیو ضبط شده است، دیگران را تشویق کرد که به حمایت از فلسطینیان در جنگ اسرائیل و حماس ادامه دهند.

فلسطین

ساراندون در این تظاهرات گفت: «مردم سؤال می‌کنند، مردم ایستاده‌اند، مردم خودشان را آموزش می‌دهند، مردم از شستشوی مغزی که از کودکی شروع شده بود فاصله می‌گیرند». او شرکت کنندگان را تشویق کرد که «قوی باشند، صبور باشند، صریح باشند و در کنار هر کسی که شجاعت صحبت کردن را دارد بایستند» و از «جامعه یهودی که برای حمایت از ما آمده‌اند» تشکر کرد.

سوزان ساراندون هنرپیشه نامدار هالیوود در سال ۲۰۱۴ با یوتا (UTA) قرارداد امضا کرد. او امسال در فیلم‌های Blue Beetle و Maybe I Do ظاهر شد و در چند مجموعه تلویزیونی نیز در قالب همکاری با این آژانس ظاهر شد.

ساراندون

 از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر که منجر به کشته شدن حداقل ۱۲۰۰ اسرائیلی و به گروگان گرفتن صدها نفر شد، به گفته دولت در سرزمین های اشغالی، بیش از ۱۴۰۰۰ نفر در حمله اسرائیل به غزه کشته شده اند که حداقل ۵۶۰۰ کودک از جمله آنها هستند.

ساراندون آخرین چهره مشهوری است که به خاطر موضع خود در قبال جنگ، به ویژه در حمایت از فلسطین، با واکنش شدید مواجه شده است. ملیسا بارِرا ستاره «جیغ۶» که برای ایفای نقش اصلی در فیلم آتی «جیغ۷»انتخاب شده، روز سه‌شنبه توسط شرکت سازنده اسپای گلس (Spyglass) از این فیلم اخراج شد.

این شرکت به ورایتی گفت که او را به دلیل برخی پست‌های رسانه‌های اجتماعی که به‌عنوان یهودستیزانه تفسیر شده بود، از فیلم حذف کردند.

باررا

باررا در اینستاگرام خود در مورد حمایت خود از فلسطین پست‌هایی منتشر کرده و اسرائیل را مرتکب «نسل کشی» و «کشتن بی‌رحمانه فلسطینیان، مادران و کودکان بی‌گناه به بهانه نابودی حماس» توصیف کرده است. رسانه های غربی فقط طرف [اسرائیل] را نشان می‌دهند. چرا آنها این کار را می‌کنند، من از شما می‌خواهم خودتان قضاوت کنید،».

او در ۲۲ اکتبر نوشت، و افزود: «ما به نفرت بیشتری نیاز نداریم. بدون اسلام هراسی نه یهودستیزی.

گزارشی  تایید نکرده است که Spyglass به کدام پست‌ها اشاره کرده است. باررا هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

ماه گذشته، ماها دخیل، رئیس مشترک فیلم در آژانس قدرتمند هالیوود CAA، پس از انتشار مجدد تصویری در اینستاگرام که در بخشی از آن نوشته بود: «شما در حال حاضر یاد می‌گیرید چه کسی از نسل‌کشی حمایت می‌کند»، با واکنش‌های داخلی مواجه شد و از هیئت مدیره آژانس استعفا داد.

دخیل توضیح داد: «این خط فکری من است.» او سپس تصویر دومی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: «چه چیزی دلخراش‌تر از مشاهده نسل‌کشی؟ شاهد انکار اینکه نسل کشی در حال وقوع است.»