گروه سینما«هنرآنلاین»:هر هنرمندی برای ستاره شدن، راه و روشی را برای خودش در نظر می‌گیرد که گاه حتی بیراهه است. هنرمندان زیادی داشته‌ایم که برای مطرح شدن دست به هرکاری زدند غیر از کاری که واقعا باید انجام می‌دادند و نتیجه هم عیان است و چه حاجت به بیان!

شاید آن زمان که سریال« من یک مستاجرم» پخش می‌شد، کسی حواسش به بازیگر نقش پیک موتوری نبود و در هیاهوهای آن سریال کسی او را ندید؛ اما خودش چه آن زمان و چه بعدتر خوب حواسش بود که دارد چه کار می‌کند.همان بازیگر پیک موتوری، اکنون به جایی رسیده است که لقب پول‌سازترین بازیگر مرد ایرانی را دارد؛ جواد عزتی.

جواد-عزتی-در-شنای-پروانه

جواد عزتی طی سال‌ها قد‌م هایش را درست برداشت تا امروز به جایی برسد که فرقی نمی‌کند در فیلم کمدی باشد و یا درامی اجتماعی، در هر صورت او خوب ظاهر می‌شود و فیلمسازان حاضرند برای به تصویر کشیدن او بر پرده نقره‌ای سینما، حسابی پول خرج کنند و مخاطب هم برای سلفی گرفتن با او سر و دست بشکند. چیزی که هیچکس فکرش را نمی‌کرد. نه آن زمان و نه حتی بعدتر که پایش به سینما با فیلم «طلا و مس» باز شد. اما او صبر کرد. صبر کرد و «بابا اتی» قهوه تلخ مهران مدیری شد که چندین و چندسال از خودش بزرگتر بود و با اکت‌هایی که داشت به دل مخاطبان نشست.

 

1408696247198_10-th3

نقطه اوج جواد عزتی در تلویزیون سریال دردسرهای عظیم بود که این شب‌ها برای چندمین بار از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود و از جواد عزتی ستاره ای بی بدلیل در تلویزیون ساخت. اما او باز هم صبر کرد. و این آن چیزی نبود که عزتی می‌خواست. تا آن زمان همچنان عزتی بازیگر کمدی شناخته شده در تلویزیون بود اما محمدحسین مهدویان با فیلم« ماجرای نیمروز» موجب کشف استعداد او در نقش‌های جدی شد. و ناگهان ستاره‌ای در سینما متولد شد!

جواد-عزتی-در-رد-خون

جواد عزتی بعد از آن مزد سال‌ها تلاش و صبر خود را گرفت و تبدیل به ستاره‌ای شد که مسیر کاری خود را تغییر داد. در کارنامه کاری او بعد از «ماجرای نیمروز؛ رد خون» دیگر خبری از کمدی‌های دست چندم نیست. گویی که عزتی بعد از این فیلم، مسیر مورد علاقه‌اش را کشف کرد.

تجربه «ماجرای نیمروز» باعث شد مهدویان و عزتی هردو تمایل به همکاری بیشتری باشند تا آن جا که بعد از آن عزتی شخصیت اول اولین سریال شبکه نمایش خانگی مهدویان یعنی«زخم کاری» شد.

6-3

هیچ‌کس مسیر جواد عزتی را از مسعود «سه دونگ سه دونگ»، ناصر «چاردیواری» و لطیف «دردسرهای عظیم» تا حجت«شنای پروانه» و مالک«زخم کاری» را حدس نمی‌زد. اما او آرام و بدون حاشیه به مسیر خود ادامه داد. حتی آن زمان‌هایی که همه می‌گفتند حق جواد عزتی در جشنواره فیلم فجر خورده شده و او را لایق سیمرغ بلورین می‌دانستند و نشد که بشود، او همچنان آرام و بدون حاشیه باقی ماند و تنها در اینستاگرامش نوشت« کار خوبه خدا درست کنه؛ سلطان محمود خر کیه.»

او تنها روشی که برای ستاره شدن انتخاب کرده بود همین بود؛ تمرکز بر مسیر خود و صبر و توکل. این ستاره را خودش ساخت و مردمی که قدرش را خوب دانستند و آن چنان طالب اویند که حالا فصل دوم «زخم کاری» را به امید بازگشت او تماشا می‌کنند.

javad-ezzati-zakhme-kari

اما این بار قرار است بازگشت جواد عزتی به سینما در مقام کارگردانی باشد. او این روزها مشغول ساخت اولین فیلم سینمایی خود است و باید دید که این ستاره، در آسمان کارگردانی هم می‌درخشد یا خیر.

هرچه که باشد؛ فرقی نمی‌کند؛ او هم اکنون تبدیل به یک برند شده است که بر هر جنسی که باشد، خریدار دارد. عزتی مزد سال‌ها صبوری و تلاش و سکوتش را گرفته است و آن هم نگاه مشتاق تماشاگر به او است.

 

هانیه علی‌نژاد