خبرگزاری هنرآنلاین: خبر کوتاه بود و البته تکراری: دیزنی دو میلیون دلار ناقابل به رژیم صهیونیستی کمک کرد تا کشتار کودکان فلسطینی را پرقدرت‌تر از قبل ادامه دهد. کوتاه، تکراری، دردناک و البته نابخشودنی! دیگر عادت کرده‌ایم به حمایت‌های ضدانسانی این کمپانی کودک‌کش و انیمیشن‌ساز؛ پیش از این دو فقره یک‌میلیون‌دلاری دیگر نیز از سوی همین شرکت به این رژیم غاصب تقدیم شده بود و از همه تلخ‌تر، علنا فریاد زدن این اقدام ضدانسانی توسط خود دیزنی و تلاش برای تطهیر این اقدام است.

عیان است که چنین اقدامی از سوی هر شرکت و موسسه و ارگان و حکومتی باشد، نه تطهیرپذیر است و نه قابل گذشت. اهالی انیمیشن کشورمان هم این حمایت شرکت دیزنی را محکوم کرده‌اند.

محمدامین همدانی از تهیه کنندگان فعال و مطرح ایرانی در حوزه انیمیشن است که این اقدام دیزنی را اقدامی مشمئزکننده دانسته است.  همدانی در این باره به هنرآنلاین گفت: سیاست ابزارهای مختلفی دارد. یکی از این ابزارها بمب است؛ اما یک ابزار مهم دیگر رسانه است. اهداف سیاسی همیشه اهدافی خودخواهانه هستند و بخشی از آنها با بمب به بار می‌نشینند ولی بخش دیگر آن اهداف با رسانه پشتیبانی می‌شود.

وی در ادامه گفت: اخباری که در دنیا منتشر می‌شود و افکار عمومی بوسیله آنها هدایت می‌شود، گاهی اوقات تخریب بسیار شدیدتری نسبت به بمب می‌توانند داشته باشند. اینکه دیزنی از سازمان‌های غیرانتفاعی رژیم صهیونیستی حمایت کند، طبیعتا کار مشمئزکننده‌ای است اما افکار عمومی گاهی این چهره مشمئزکننده را نمی‌بیند و صرفا بر زاویه تبلیغاتی و رسانه‌ای آن متمرکز می‌شود.

این تهیه‌کننده انیمیشن افزود: گاهی پیش می‌آید که رسانه جای روز و شب را با هم عوض می‌کند و بخش مهمی از دنیا هم این تغییر را می‌پذیرد و از آن تبعیت و حمایت می‌کند. به همین خاطر ما در جنگ رسانه باید این درک را داشته باشیم که هر یک از اخبار چه کارکردی دارند. شاید خیلی اوقات برای ما پذیرش یک مساله مضحک باشد ولی از دید کسی که اخبار را می‌شنود و می‌پذیرد، با یک رویکرد کاملا متفاوت مواجه باشیم.

همدانی در پایان گفت: یک بمب می‌تواند در نقطه‌ای از دنیا نسل‌کشی قلمداد شود و در نقطه‌ای دیگر، هژمونی‌ای که پشتیبانی‌اش می‌کند آن را دفاع معرفی کند. ضعف رسانه‌ای ماست اگر که این هژمونی بتواند بر اذهان مسلط ‌شود و عده‌ای آن را به عنوان یک عملکرد دفاعی بپذیرند؛ چون پارادایمی که در آن زیست می‌کنند متفاوت است. در نتیجه قدرت رسانه از قدرت نظامی کارکرد شدیدتر و بیشتری دارد.