"گروه سینمای هنرآنلاین": جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه و حمله به بیمارستان المعمدانی، واکنش اهالی هنر را به دنبال داشت. در همین راستا چهره‌های شناخته‌شده دنیای هنر با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی نسبت به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان دادند و حمایت خود از فلسطین را اعلام کردند. امایک عده بسیار کمی که هنرمند هم نبودند؛ معلوم نیست که هویت آنها چه بود؟!  صبح روز تشیع پیکر داریوش مهرجویی و همسرش در تالار وحدت دست به هیاهو و شعارهای هنجار شکن زدند.حساب این دسته از آدم ها از هنرمندانی که با طیف های مختلف و دیدگاه های متفاوت اما در حال حاضر یکصدا و یک دست شدند و علیه کشتار رژیم صهیونیستی به ویژه حملات اخیر در یکی از بیمارستان های غزه اعلام انزجار می کنند. حسابشان جداست.

842761_398

تفکیک هنر و بی هنر!

دقیقا سال گذشته؛ همچنین روزها بود که اغتشاشات پاییز در حال جریان بود که بسیاری از هنرمندان حساب خود را از اغتشاشگر جدا کردند و علیه اقدامات ضد انقلابی و ضد مردمی این سرزمین مواضع تندی را نشان دهند. اما موضوع غزه این روزها باعث شده که هنرمندان باز هم بر روی یک موضوع به وحدت نظر برسند.اتحاد و انسجام آنها شدت بیشتری به خود بگیرد .و به دو قطبی سازی و حواشی پایان دهند.

بسیاری از هنرمندان نسبت به این ماجرا واکنش نشان دادند؛ هنر و هنرمند آنقدر ارزشمند است که همه اهالی به خاطر آن یک صدا می شوند؛ یک عده در صبح تشیع پیکر یکی از کارگردانان به نام سینمای ایران،دست به هیاهو می زنند.اما در مقابل این عده وحدت دارند.

مرضیه برومند؛ با اینکه در برخی از مواقع منتقد جدی است؛ اما همواره ثابت کرده که دلش برای هنر و این سرزمین می تپد.او از مردم حاضر در مراسم که خواستار محاکمه قاتلان بودند، درخواست کرد با آرامش و احترام بگذارند مراسم برگزار شود. او گفت: قرار بود پیامی نوشته شود تا من به عنوان مدیرعاملِ خانه سینما بخوانم ولی کسی نتوانست چیزی بنویسد. الان قاصرم از صحبت و عظمت دردی که خانه سینما به دوش می‌کشد.

جنگ هنرمندان با اسرائیل 

ما کارگردانی بزرگ و تأثیرگذارترین فیلمساز ایران را از دست دادیم. او باعث شد سازمان انتقال خون تاسیس شود آن هم در شرایطی که فیلم «دایره مینا» 3-2 سال ممنوع از پخش بود. فیلم «گاو» نیز همین طور بود. از مسؤولان برای همراهی در این مراسم و مراسم آتیلا پسیانی قدردانی می‌کنم و از آنها می‌خواهم شرایط فعالیت جوان‌های سینما را فراهم کنند.از اینها (جوانان سینماگر) نترسید. ‌بگذارید کارشان را بکنند. آستانه درد هنرمندان کم است ولی سیاستمداران آستانه تحمل بالایی دارند.

وی تاکید کرد: ما اینجا ماندیم تا در مملکت خودمان باشیم. با ما خوب باشید آنوقت با اسرائیل و رژیم صهیونیستی هم می‌جنگیم.