گروه تئاتر«هنرآنلاین» :بهاره رهنما این روزها در نمایش«سه شب با مادوکس» در تالار حافظ هنرنمایی می‌کند. او علاوه بر این نمایش، نمایش دیگری با نام «هوندا آدیداس2» را روی صحنه تئاتر دارد. این بازیگر در پاسخ به سوال خبرنگار «هنرآنلاین» در رابطه با این که چرا سبک انتخاب نقش‌هایش در تئاتر با سینما و تلویزیون متفاوت است و اصولا تئاترهای بهتری کار می‌کند اما در سینما عملکرد پایین‌تری دارد، گفت: این مسئله دلایل مختلفی دارد. اتفاقا من در این سال‌ها هم کارهای پرمخاطب و پرفروشی را در سینما بازی کردم. در تلویزیون هم که هفت سال است ممنوع‌الکار هستم. مردم حافظه کوتاهی دارند و احتمالا بر اساس کارهای اخیری که در کرونا ساخته شدند و در آن زمان اصلا سینما تعطیل شده بود، قضاوت می‌کنند.نکته دیگر هم این که بعد از جدایی من از آقای قاسم‌خانی حضورم در سینما به طرز بسیار عجیب و غیرقابل پیش‌بینی کم شد.از یک دوره‌ای به بعد هم علاقه‌ام به تئاتر بسیار زیاد شد و اصولا من بازیگر تئاترم و اصلا آمدم که بازیگر تئاتر شوم ولی سینما زودتر برایم اتفاق افتاد.

سه شب با مادوکس - بهاره رهنما

وی افزود: دلیل انتخاب متفاوت من در تئاتر و سینما این است که در تئاتر، تئاتر کمدی ما بیشتر به سمت تئاتر آزاد نزدیک است که اصلا سلیقه من نیست. بنابراین پیشنهادهایی که در تئاتر به من می‌شود، پیشنهادات متفاوتی است. من در سینما چه در فیلم کوتاه و چه فیلم بلند و مستند، کارگردانی هم کرده‌ام. اما در قیاس باید بگویم در تئاتر 14 بار کارگردانی کردم و همیشه تئاتر برای من پررنگ‌تر بود. تئاتر برای من یک فضای تطهیر و پناهگاه است و احساس می‌کنم کارنامه تئاتر من حرفی برای گفتن دارد. طبیعتا آن تصویر متناقضی که از من در جامعه در جریان است، به دلیل ضایعات فضای مجازی است.

رهنما در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر دلیل حضور پررنگ این بازیگر در فضای مجازی و لزوم کنشگری هنرمندان در این فضا بیان کرد:تیپ شخصیتی افراد با یکدیگر متفاوتی است. من اصولا فرد نترس و در معرضی هستم. حتی اگر بازیگر هم نبودم آدم محتاط و گوشه‌گیری نبودم. طبیعتا این فضا آسیب‌جدی را بر قلب و احساسم در دوره‌های خاص زده است ولی خب درس‌هایی برای من داشته است. این چیزی نیست که بتوان برای آن تعیین کرد. من اصولا در جمع حالم خوب است و با ابراز و برونگرایی برای خودم موافقم و احساس می‌کنم برای این آفریده شدم که چیزهایی که دوست دارم را با دیگران تقسیم کنم. اگرچه در سال‌های اخیر برای من هم چندان فضای مجازی،  فضای جذابی نیست و من از زمان کرونا فعالیت خاصی در فضای مجازی ندارم.