"گروه سینما و تئاتر هنرآنلاین" : «بازیگر اولی‌ها»؛ کلید واژه‌ای که طی چند روز گذشته حسابی در سطح فضای مجازی حسابی سروصدا کرده است.باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد فارابی در راستای کشف استعدادهای برتر و تسهیل ورود علاقه‌مندان مستعد و متعهد به عرصه بازیگری در سینما و در راستای تحقق اهداف کلان سیاست‌های عدالت فرهنگی و گسترش اخلاق، امید و آگاهی، نخستین دوره‌ استعدادیابی و بورسیه بازیگری را با عنوان «بازیگر اولی‌ها» برگزار می‌کند.

براساس این خبر، برگزیدگان نهایی در دوره‌ای که باشگاه فیلم اولی‌های بنیاد سینمایی فارابی برنامه‌ریزی کرده است، به صورت فشرده شرکت خواهند کرد. در پایان این دوره، آزمون جامعی برگزار می‌شود و منتخبین نهایی با کسب امتیاز لازم در آزمون، «بورسیه بازیگر اولی» بنیاد سینمایی فارابی خواهند شد.

اما چندی نگذشت؛ مجدد خبر دیگر بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت؛ طرح «بازیگر اولی‌ها» بازنگری می‌شود. در این خبر آمده است که پیش از این آغاز ثبت نام نخستین دوره‌ی بازیگری تحت عنوان «بازیگر اولی‌ها» که قبلا ۱۵مرداد ماه اعلام شده بود که به منظور ارتقای زیرساخت‌های حرفه‌ای لازم برای این طرح، فرآیند اجرایی طرح «بازیگر اولی‌ها» به زمان دیگری موکول شد. با جمع‌بندی نظرات صاحب‌نظران فراخوان این فعالیت متعاقباً منتشر خواهد شد.

در راستای کشف استعدادهای برتر و تسهیل ورود علاقه‌مندان مستعد و متعهد به عرصه بازیگری در سینما و در راستای تحقق اهداف کلان سیاست‌های عدالت فرهنگی و همچنین گسترش اخلاق، امید و آگاهی؛ بنیاد سینمایی فارابی این طرح را در دستور کار خود دارد.

نکته مهی که همواره وجود داشته، این است که بسیاری نسبت به ورود بازیگر اولی‌ها به عرصه سینما،تئاتر و تلویزیون گارد عجیب و غریبی داشتند؛ چرا که معتقدند در این ماجرا نقش فروشی، رانت و فساد متعددی شکل می‌گیرد. اما عده‌ای دیگر این اتفاق را خوشایند می‌بینند.آن‌ها اذعان دارند که فراخوان این رویداد به طبع خود می‌تواند سرآغاز یک آموزش مهم در عرصه سینما و تئاتر برای جوانان و تازه‌کاران این حوزه باشد. مسئله ای بسیار مهم که باید الزمات و قواعد آن رعایت شود تا به یک حد استانداردی برای اجرا برسد.