به گزارش هنرآنلاین، خسروحکیم رابط استاد پیشکسوت نمایشنامه نویسی اولین دوره عالی نمایشنامه‌نویسی صحنه‌ای را از شهریور ماه در محل موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار می کند.

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این رابطه گفت:ردر زمان بازسازی ساختمان جدید موسسه در سال ۱۳۹۵ تلاشمان بر این بود تا فضاهایی مثل گالری، آتلیه عکس و فیلم، استودیو موسیقی، استودیو صداگزاری سینما، سالن همایش، فضای آموزشی و فضایی برای تمرین و اجرای نمایش آماده کنیم که با حمایت متولیان وقت این اتفاق افتاد، هر چند که به دلیل نواقص جزئی هنوز نتوانسته ایم از دو استودیو موسیقی و سینمایی استفاده کنیم.

عظیمی اضافه کرد: همانطور که در بند ۳ ماده ۶ اساسنامه موسسه که توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده یکی از مهمترین کارها در موسسه انتقال تجارب هنرمندان پیشکسوت به نسل آینده و میراث‌بانی میراث این عزیزان می‌باشد. در همین راستا امروز برای مباحث آموزشی در مرحله اول در حوزه نمایشی استاد حکیم‌رابط پیشقدم شده‌اند و به زودی فراخوان‌های مرتبط با دیگر استادان در تمامی رشته های هنری را منتشر خواهیم کرد.

خسرو حکیم رابط، استاد چند نسل از دانشجویان و هنرجویان نمایش و نمایشنامه نویسی بوده و هست. به طوری که هنوز هم بسیاری از نویسندگان به نام نوشته‌های خود را نزد حکیم رابط می‌برند و از نظرها و ایده‌های وی بهره‌ها می‌گیرند. وی پیرامون معلمی می‌گوید: «درس دادن هنر نیست، اما ریاضت هنرمندانه‌ای است».

حکیم رابط بیش از ۷۰ سال پیش معلمی را از دبستان «امیر عضد» شیراز آغاز کرد و بیش از نیم قرن است که در دانشگاه‌های گوناگون همچون دانشگاه تبریز، دانشکده هنرهای دراماتیک، دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اراک و ... تدریس می کند.

از جمله آثار حکیم‌رابط می‌توان به فیلمنامه‌های «ارض موعود»، «فصل خون»، «دست هزار بلوچ»، «تشنگی، آب، چرخ»، «گذر از ظلمات» و نمایشنامه‌های «آن جا که ماهی ها سنگ می‌شوند» و «سهراب شنبه» اشاره کرد.