گروه رادیو و تلویزیون خبرگزاری هنر ایران: محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم، در گفت‌وگو با هنرآنلاین، با بیان اینکه شبکه نسیم بیش از شبکه‌های دیگر ماموریت ایجاد سرگرمی و نشاط بیشتر را عهده‌دار است، گفت: با این حال اما قول داده‌ایم به حوزه کودکان نپردازیم و کودکان مخاطب اختصاصی شبکه نسیم نباشند.

وی مخاطب و جامعه هدف این شبکه را خانواده خواند و عنوان کرد: به نوعی بهتر است در سنین پایین برنامه‌های شبکه نسیم دیده نشود و ندیدن برنامه‌های این شبکه توسط کودکان به ثواب نزدیکتر است.

مدیر شبکه نسیم با تاکید بر اینکه همواره می‌کوشیم خانواده پای گیرنده تلویزیون بنشیند و برنامه‌های شبکه نسیم را ببیند، اظهار کرد: در این راستا میزان تولید قالب‌های سرگرمی بسیار زیاد است و طرح‌های بسیاری را در دستور کار داریم؛ این در حالی است که در یک مقطعی شبکه نسیم دو برند اصلی «خندوانه» و «دورهمی» را در لیست پخش داشت و امروز درهای شبکه باز شده و انواع طرح‌ها را در دستور کار داریم.

خوشرو افزود: برخی از برنامه‌ها در مرحله آزمایش بود و ممکن است حتی به موفقیت هم نرسیده باشند؛ اما برآن بودیم که ببینیم آیا این برنامه‌ها در بستر تلویزیون پاسخگو است و مخاطب به آن پاسخ مثبت می‌دهد یا خیر.

وی با اشاره به پخش دوربین مخفی از شبکه نسیم، گفت: در یک بازه زمانی از شبکه نسیم دوربین مخفی خارجی به صورت میان برنامه پخش می‌شد و امروز این شبکه دو برند دوربین مخفی تحت عنوان «نسیما» و «چهارشگفت‌انگیز» را پخش می‌کند.

مدیر شبکه نسیم اظهار کرد: در حیطه استعدادیابی قبلا در قالب برنامه خندوانه، «خنداننده‌شو» پخش می‌شد، اکنون برای استعدادیابی «بگو بخند» تولید شد و روی آنتن رفت و بخشی از یک برنامه به یک برنامه اصلی تبدیل شد که این امر نشان می‌دهد اتاق فکر این شبکه در راستای توسعه یافتن و بهبود شبکه می‌کوشد.

خوشرو با اشاره به تعداد کم مجلات طنز تلویزیونی خاطرنشان کرد: در اوایل دهه 70 جُنگ و مجله تلویزیونی را شاهد بودیم اما طی سالیان گذشته خبری از چنین برنامه‌هایی نبود و امروز بازگشت آن‌ها را شاهد هستیم. طنز آیتمی در مقاطعی متوقف شد و آخرین سری آن برنامه «خنده بازار» بود؛ امروز اما طنز «خط رو خط» و «جورچین» را از قاب سیما در شبکه نسیم شاهد هستیم.

وی با تاکید براینکه مسابقه‌ها و گفت‌وگو محورها شکل نوینی به خود گرفته است، عنوان کرد: برنامه «برمودا» یک گفت‌وگو محور مبتنی بر سرگرمی است و در بستر جدیدی شکل می‌گیرد که این مدل بسیار خلاقانه است. در راستای ایجاد تنوع در برنامه‌های شبکه نسیم، آخرین دستاوردهای رسانه‌های موفق دنیا در حوزه سرگرمی به صورت مداوم رصد می‌شود تا اگر امکان بومی‌سازی وجود داشته باشد، از آن استفاده کنیم.

مدیر شبکه نسیم با بیان اینکه تنوع و تکثر تا روزی که مخاطب متنوع و متکثر باشد، در حوزه سرگرمی وجود خواهد داشت، گفت: تمامی این برنامه‌ها در مراحل مختلف ساخته شدند و برخی از این مدل‌ها را حتی دور ریختند و نخبگانی تجربیات خود را در این زمینه منتقل کردند و این روند فصل به فصل رو به اصلاح است؛ حتی در بعضی از برنامه‌ها همچون «خوش نمک» که یک رقابت است، اتاق فکر در میان فصل تغییراتی را در دکور و چگونگی اجرای برنامه ایجاد کرد و فصل جدید آن در هفته گذشته روی آنتن رفت.