گروه تجسمی خبرگزاری هنر ایران:‌ طراح و تصویرگر حوزه کودک گفت: من به خاطر خلا در زمینه گرافیک و تصویر‌سازی دینی و مذهبی در کشور به این بخش روی آوردم و بیشتر کارهایم در حوزه کودک و نوجوان و با مضمون عفاف و حجاب است.

سمیه کشاورز در گفتگو با هنر آنلاین با اشاره به بایسته‌های کار گرافیکی در حوزه مذهبی و تصویر‌سازی کتاب کودک بیان کرد: در آثارم هم وجوه فرهنگی و هم اعتقادی را مدنظر داشته‌ام؛ ‌با توجه به جدید بودن این فضا در کشورمان، بسیاری از تولید‌کنندگان نوشت افزار‌ و پوشاک از این جنس کارها خوششان می‌آید.

کشاورز با اشاره به طراحی پوستری درباره عملیات وعده صادق، گفت: همان شب حمله و به صورت دلی و ضربتی کار را طراحی کردم به این شکل که بچه‌های حوزه هنری استان گیلان به من ایده‌ دادند و من هم آن ایده را با خلاقیت گرافیستی پروراندم و در نهایت کار تولید شد.

این گرافیست با تاکید بر اهمیت فضای فکری هنرمندان در خلق اثر هنری گفت: در زمان اربعین سال 1400 که کرونا  فراگیر شده بود، اثر گرافیکی تولید کردم که بازخوردی جهانی داشت. این اثر در کشورهایی لبنان و ترکیه و دیگر کشورهای اسلامی بازخورد خوبی پیدا کرد و در بیشتر خبرگزاری‌ها بازنشر شد.

وی در پایان با ذکر این نکته که تصویرسازی کتاب کودکان در ایران همیشه کیفیت خوبی داشته است، تصریح کرد: در حوزه لوازم‌التحریر و طراحی جلد دفتر مشق در چند سال اخیر خیلی رشد کرده‌ایم و توجه به کارهای ایرانی و ترویج فرهنگ ایرانی باعث شده که کارها با خلاقیت بیشتر و کیفیت بهتری ارایه شود.

 

وعده صادق