به گزارش هنر آنلاین  محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش درباره ویژه های شب یلدا بیان کرد: «طاهر شو» ویژه برنامه اصلی ما در شب یلدا خواهد بود که با اجرای هنرمند محبوب و طناز هنرهای نمایشی کشور، میرطاهر مظلومی دردورهمی شب چله با حضور جمعی از چهره های محبوب روی آنتن خواهد رفت و لحظات جذاب و صمیمانه ای را در بلندترین شب سال برای مخاطبان رقم خواهد زد.

مدیر رادیو نمایش تأکید کرد: «طاهرشو» یک ویژه برنامه نوظهور با محوریت هنرمندی محبوب و طنزپرداز خواهد بود که قرار است در مناسبت های مختلف روی آنتن رادیو نمایش تداوم پیدا کند و حال خوب را به مردم هدیه کند. به نظرم این برنامه که در رادیو متولد شده است، قابلیت هم افزایی با سیما را نیز دارد.

سوهانی ادامه داد: یکی از مهم ترین ارکان هویت محوری توجه به آیین ها و سنت های بومی است. اساس «شب یلدا» یا «شب چله» به عنوان جشنی کهن و سنتی دیرین و ارزشمند در فرهنگ ایرانی، دورهم بودن و دید و بازدید است که در فرهنگ اسلامی نیز تحت عنوان آموزه اخلاقی صله رحم توصیه شده است و به سهم خود در رادیو نمایش برای پاسداشت این عنصر هویتی و فرهنگی تلاش کردیم.

مدیر رادیو نمایش ادامه داد: «آواز ارگ» نیز برنامه دیگری است که برای نخستین بار در قالب اولین کنسرت نمایش رادیویی با هنرنمایی قربان نجفی بازیگر و خواننده نام آشنای کشورمان از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می شود.

وی تأکید کرد: طی سال های اخیر آثاری در قالب ترکیبی و میان رشته ای ضمن پیوند ۲ عنصر نمایش و موسیقی با عناوینی چون «کنسرت-نمایش»، «موسیقی-نمایش»، «تئاتر-موسیقی» و... روی صحنه رفتند که با استقبال خوب هموطنانمان مواجه شدند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از این قالب نو و میان رشته ای در نمایش های رادیویی نیز بهره ببریم و آواز ارگ نخستین گام در این تجربه جدید است که شب یلدا تقدیم همراهان رادیو نمایش خواهد شد.

کنسرت - نمایش «آواز ارگ»، سی ام آذر ماه ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۱۱ اول دی ماه تکرار آن است، همچنین «طاهر شو» که ویژه برنامه اصلی شب یلدا است، سی ام آذر ماه ساعت ۲۲:۳۰ از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.