گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: در دهه اول ماه محرم که به تازگی آن را پشت سر گذاشته ایم، فضای فرهنگ و هنر کشور نیز از شور و حال حسینی بی‌نصیب نبود. هر چند عده‌ای تلاش در تخریب وجهه ایام عزاداری ائمه در اذهان عمومی و هتک حرمت آنها داشتند اما هنرمندان بسیاری همراه با اقشار مختلف جامعه با ابراز ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین، نه تنها ارادت خود را به اهل بیت به رخ کشیدند بلکه رسالت خود به عنوان یک هنرمند در راستای ترویج ارزش‌های دینی در جامعه را به نیکی انجام دادند.

بازیگران، خوانندگان، کارگردانان و به طور کلی هنرمندان زیادی در این مدت، حتی با یک پیام کوچک در فضای مجازی، مهر و محبت خویش به امام حسین و شهدای کربلا را ابراز نمودند که از جمله آنها می‌توان به مجید مجیدی، رضا صادقی، محسن چاوشی، مریم مومن، شهرزاد کمال‌زاده، محمد فیلی، آزیتا ترکاشوند و... اشاره کرد. به همین بهانه، گفتگوی کوتاهی با شهرزاد کمال‌زاده در رابطه با همین موضوع داشتیم که در ادامه خواهید خواند.

شهرزاد کمال‌زاده در رابطه با برخی واکنش‌های سطحی و توهین آمیز برخی کاربران فضای مجازی به عرض ارادت هنرمندان به ساحت اهل‌بیت، به «هنرآنلاین» گفت: فضا به گونه‌ای شده که هر اظهارنظری درباره عقاید و باورهایمان، با واکنش منفی شدیدی از سوی عده‌ای خاص در فضای مجازی مواجه می‌شود که متاسفانه با این اتفاق زبان تفاهم در جامعه به چالش کشیده خواهد شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: از مهم‌ترین دلایل این اتفاق عدم شناخت کافی نسبت به مسائل مختلف است. کسی که بدون آگاهی کامل از باورهای دینی، نسبت به آنها قضاوت و رای صادر می‌کند، قطعا فاصله زیادی تا رسیدن به این فهم مشترک و زبان تفاهم دارد. همین موضوع سبب شده تکلیف هنرمندان با عده‌ای خاص مشخص نباشد و از آنها گریزان باشیم. این عده خاص از ما انتظار دارند قوانین کشور را نقض کنیم و خودشان پشت ما مخفی شوند. غافل از اینکه من هم جزو همین مردم هستم و این قوانین برای من هم هست و به آن احترام می‌گذارم. باید این احترام وجود داشته باشد و باید پشت کشورمان و قوانین آن بایستیم؛ زیرا ما اهل کوفه نیستیم که علی تنها بماند.

Picsart_23-07-30_17-34-30-557

کمال‌زاده درباره کنداکتور محرمی تلویزیون تاکید کرد: سطح کنداکتور محرمی تلویزیون نسبتا بالا رفته و برنامه‌های خوبی را روی آنتن می‌بینیم. فقط ای کاش در کنداکتور محرم، به نوستالژی‌های نسل قدیم توجه بیشتری می‌شد.

وی در پایان در خصوص فعالیت‌های اخیر سینمایی خویش، گفت: در فیلم سینمایی تحت عنوان «راه شیری» نقش‌آفرینی کرده‌ام که موضوع آن مربوط با امام حسین (ع) و محصول بنیاد سینمایی فارابی است.