به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و همچنین به بهانه انتشار مجله تخصصی شماره ۴ «ایران» رایزنی فرهنگی به زبان ژاپنی که ویژه نامه «موسیقی ایرانی» است و در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی خود، وبینار «موسیقی ایرانی به روایت هنرمند ژاپنی» را به همراه رونمایی نمادین از مجله و «اجرای زنده موسیقی ایرانی، سنتور» برگزار می‌کند.

در این سمینار، ماساتو تانی استاد دانشگاه کوبه و هنرمند مسلط به موسیقی ایرانی و سنتور سخنرانی خواهد و در خصوص موسیقی ایرانی مطالبی را ارائه خواهد کرد و در بخشی از این نشست نیز به اجرای زنده موسیقی ایرانی و سنتور در فضای مجازی می‌پردازد.

در مجله تخصصی «ایران» و در بخش «ایران و ژاپن» فعالیت‌ها، سابقه علمی و تسلط دکتر ماساتو تانی به موسیقی ایرانی معرفی شده و در فصل «تجربه زندگی در ایران» هم خاطرات تحصیل ساواکو ایشان در تهران درج شده و در قالب کدهای تصویری هم نمونه‌هایی از آثار آنان در نشریه گنجانده شده است.

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و در ادامه تولید و تامین محتوای مناسب به منظور معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی و ظرفیت‌های ارزشمند کشورمان، مجله تخصصی و تمام تولیدی- رنگی «ایران» ویژه «موسیقی ایران» به همراه مطالب گردشگری به زبان ژاپنی و همراه با بیش از ۷۵ کیو آرکد(QR) در یوتیوب و آپارات برای نمایش سازها، آلات موسیقی، نماهنگ‌ها، اجراهای شخصیت‌ها و افراد برجسته موسیقی ایرانی از گذشته تا امروز به همراه دیگر مطالب جذاب و خواندنی در حوزه گردشگری به صورت مجله‌ای کاملاً حرفه‌ای در ۷۲ صفحه چاپ و منتشر کرده است که با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده و در این برنامه به همراه توضیحات کامل‌تر، به صورت نمادین رونمایی خواهد شد.

این برنامه روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ می ۲۰۲۱) از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ به وقت توکیو (۱۲:۳۰ به وقت ایران ) در نرم افزار زوم برگزار خواهد شد و اطلاعات ژاپنی سمینار نیز در لینک air.ir/ZrqcKer قرار دارد.

برای شرکت در نشست، می‌توانید لینک https://us02web.zoom.us/j/8364559495 را در صفحه مرورگر باز کرده و یا در اپلیکیشن موبایل یا کامپیوتری زوم، کد شناسه ۸۳۶-۴۵۵-۹۴۹۵ را وارد کنید.