سرویس تجسمی هنرآنلاین: امیرحسین زندی مدیر گالری شهریور درباره برنامه‌های این گالری در سال جدید به هنرآنلاین گفت: گالری شهریور از دو سال پیش که تاسیس شد مبنای کار خود را بر نمایش آثار بزرگان هنر مدرن ایران قرار داد و خوشبختانه این روند ادامه پیدا کرد.

او ادامه داد: ما در سال جدید نیز قصد داریم برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان مدرن را هم‌چنان در دستور کار خود قرار بدهیم. اما تمایل دارم  تا زمانی که به جمع‌بندی و نتیجه قطعی درباره نوع و نحوه برگزاری این نمایشگاه نرسیدیم، جزئیات آن را به زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها موکول کنیم.

مدیر گالری شهریور گفت: از طرفی سعی ما بر آن است که پس از برگزاری نمایشگاه هنرمندان مدرن به سراغ هنرمندانی برویم که از نظر کیفیت نوع آثار به هنرمندان پیشرو و صاحب سبک نزدیک هستند و بتوانیم آثار این هنرمندان را به نمایش بگذاریم.

زندی گفت: معرفی این هنرمندان به نظر موجب آن می‌شود که بتوانیم به مقایسه‌ای میان هنر ایران و دیگر کشورهای جهان برسیم که به واقع به نظر می‌رسد این فاصله بسیار کم شده است.

او اظهار داشت: این اتفاق البته بیشتر در قبال هنرمندان اروپایی و آمریکایی رخ می‌دهد چرا که نمایش آثار هنرمندان پیشروی ایرانی به خصوص هنرمندان مدرنیست ایران در مقایسه با آثار دیگر هنرمندان منطقه، به خصوص هنرمندان عرب نشان از فاصله زیادی بین هنرمندان ایرانی و دیگر هنرمندان منطقه دارد که به نظر بسیار جلوتر از آن‌ها عمل می‌کنند.

مدیر گالری شهریور گفت: شاید یکی از دلایل این که آثار هنرمندان مدرن به خوبی معرفی نشده و تا حدودی بسیاری از آن‌ها مهجور مانده، آن است که ما به درستی بر روی این آثار مانور ندادیم و تبلیغاتی در این زمینه صورت نگرفته است.

زندی گفت: ما قصد داریم در گالری شهریور شرایطی را به وجود بیاوریم که این آثار بهتر دیده شوند و به نوعی بتوانیم تا جایی که برای‌مان ممکن است این آثار را نمایش داده و معرفی کنیم.