به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، محمدعلی کشاورز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون برگزاری دومین دوره رویداد فرهنگی "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" را اتفاقی میمون برای شهر تهران دانست و گفت: هر شهری با تعداد سالن‌های تئاتری و سینمایی و تعداد گالری‌هایش می‌تواند ادای فرهنگ و تمدن داشته باشد و این مراکز نشانه توسعه فرهنگ در جامعه هستند، زیرا باعث اعتلای سطح فهم و ادراک شهروندان می‌شوند.

وی افزود: در همین راستا اگر طرح‌های فرهنگی مانند "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" در کوچه و خیابان‌ها، بوستان‌ها و بزرگراه‌ها تسری و گسترش یابد، شهر چهره فرهنگی‌تری به خودش می‌گیرد.

این بازیگر پیشکسوت با اشاره به اهمیت هنرهای تجسمی به خصوص نقاشی در جهت توسعه فرهنگی افزود: ما بزرگان نقاشی مثل استاد بهزاد، کمال المک و سایرین را داریم و موقعی که تابلوهای بزرگان نقاشی ایران در کنار آثار هنرمندان شهیر خارجی در سطح شهر نصب می‌شود، مردم به یک چشم‌انداز ارزشمند فرهنگی به سهولت دسترسی پیدا می‌کنند و این اقدام از سوی سازمان زیباسازی ارزشمند است.

جلیل رسولی: "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" باعث ایجاد شادابی می‌شود

جلیل رسولی هنرمند خوشنویس معتقد است؛ اجرای طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" و آوردن هنر به میان مردم جامعه باعث می‌شود روحیه‌ آن‌ها تغییر کند، چرا که هنر باعث شادابی می‌شود.

جلیل رسولی هنرمند پیشکسوت خوشنویسی درباره اجرای طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" گفت: اجرای این طرح به این شکل گسترده بسیار کار جالبی است که انجام شده، اما به نظر می‌رسد جای هنرمندان معاصر کمی در این میان خالی است و باید دراین زمینه نیز تدابیری اندیشیده شود و از آثار هنرمندان طراز اول معاصر کشور نیز بهره بگیرند تا کارجذاب‌تر شود و از نظر ریشه‌ای هم محکم‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: شیوه‌های کلاسیک هنری و مدرن مخاطبان خودشان را دارند، اما بهتر است از آثار هنرمندان معاصر نیز استفاده شود.

رسولی درباره استفاده از هنر به این شکل گسترده در سطح شهر بیان کرد: اجرای این طرح و آوردن هنر به میان مردم جامعه باعث می‌شود روحیه‌ها تغییر کند، چرا که هنر باعث شادابی می‌شود و اگر از آثاری بهره بگیرند که بتواند با ذائقه همه جور درآید قطعاً در طولانی مدت تاثیرگذار خواهد بود.

این هنرمند خوشنویس اظهار کرد: خوب است که از آیات قرآنی، اشعار حافظ، سعدی، مولانا و سایر شعرا و کارهایی که ارتباط مردمی در آن بیشتر است، برای نمایش استفاده می‌کنند. آثار هنری که روی بنرها در این سطح گسترده می‌روند ملاک هنر هستند و باید آثار درجه یک انتخاب شوند.

رسولی همچنین درباره تأثیر خوشنویسی از دیدگاه بصری عنوان کرد: قطعاً تأثیر بسزایی خواهد داشت، من در طرح "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" آثار قدیمی دیدم که بسیار زیبا بودند، اما همانطور که گفتم کارهای معاصر و درجه یکی هم داریم که می‌توانیم از آن‌ها نیز در این طرح استفاده کنیم.

لازم به یادآوری است دومین دوره رویداد هنری "نگارخانه‌ای به وسعت شهر" به همت سازمان زیباسازی شهر تهران از اول تا دهم خردادماه با اکران گسترده 800 اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار می‌شود.