به گزارش هنرآنلاین، امیر عبدالحسینی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مورد اعطای طوبای زرین بخش نگاه مردمی گفت: امسال برای نخستین بار در جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بهترین اثر هنری از نگاه مخاطبان نمایشگاه، انتخاب و به هنرمند اثر، طوبای زرین اهدا خواهد شد. این تصمیم در راستای اهمیت رأی و نظر مخاطبان و بازدیدکنندگان جشنواره شانزدهم که سرمایه‌های ارزشمند هنر تجسمی ایران هستند، اتخاد و اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: برای این منظور، فرم‌های ارزیابی آثار هنری از سوی دبیرخانه فجر شانزدهم طراحی و میان بازدیدکنندگان توزیع می‌شود. هر مخاطب پس از اتمام بازدید از نمایشگاه می‌تواند نام ۵ اثر و هنرمندان منتخب خود را در این فرم بنویسد.

طوبای

عبدالحسینی افزود: فرایند جمع‌آوری آرای مخاطبان تا ۳۰ بهمن جاری ادامه خواهد داشت و در پایان، یک اثر به عنوان بهترین اثر هنری از نگاه بازدیدکنندگان، انتخاب و معرفی می‌شود.

به گفته امیر عبدالحسینی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، به هنرمند بهترین اثر از نگاه مخاطبان در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، تندیس طوبای زرین و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.