به گزارش هنرآنلاین، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت ارشاد در حاشیه مراسم شانزدهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در شیراز، در گفت‌وگو با برنامه گفت و شنود رادیو فرهنگ، به گردهمایی هنرمندان در موزه هنرهای معاصر در راستای حمایت از مظلومیت مردم غزه و محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: ما در موزه هنرهای معاصر که یک مرکز جهانی است، میزبان هنرمندانی از رشته‌های مختلف هنری چون تجسمی، موسیقی، سینما و نمایش شدیم و امیدواریم با توجه و همراهی بیشتر هنرمندان بتوانیم فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان برسانیم. 

او ادامه داد: با توجه به این‌که هنرمندان روح لطیفی دارند که در دریافت و انعکاس حوادث مهم قدرتمند است، می‌توانند برای ثبت در تاریخ آثاری را بیافرینند که این آثار فریاد مظلومیت مردم فلسطین را که دهه‌هاست برای استقلال و آزادی کشورشان تلاش می‌کنند، به جهانیان برسانند. 

معاون امور هنری ارشاد گفت: امیدوارم بتوانیم با این گردهمایی‌ها و تولید آثار هنری مختلف توجه جهانیان را به مظلومیت مردم فلسطین جلب کنیم و حوادث غزه و ملت فلسطین را آرام آرام به عنوان اولین و مهم‌ترین خبر جهان در رأس اخبار قرار دهیم. 

سالاری همچنین بیان کرد: آنچه در این سال‌ها اتفاق افتاده این است که صدای مظلومیت این مردم به گوش جهانیان رسانده نشده وحتی بسیاری از هنرمندان جهان نمی‌دانند چه اتفاقاتی بر این مردم رقم خورده است. این همایش‌ها و گردهمایی‌ها و فعالیت‌هایی از این دست می‌تواند تا حدی این فضای غبارآلود را شفاف کند تا دنیا بفهمد بر مردم فلسطین چه گذشته و چه اتفاقات هولناکی در حال رخ دادن است.