گزارش هنرآنلاین، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی با صدور حکمی مجید محمدی را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و برنامه‌ریزی این اداره کل منصوب کرد.

در حکم خراسانی‌زاده خطاب به محمدی آمده است:

«برادر ارجمند

جناب آقای مجید محمدی

نظر به تخصص، تجارب و شایستگی جناب عالی، به موجب این ابلاغ، شما را به عنوان «سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی» اداره کل هنرهای تجسمی منصوب می‌نمایم.

در همین راستا انتظار می‌رود نسبت به اجرای موارد ذیل اهتمام داشته باشید:

۱_ احیای نظام برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و پیاده‌سازی بودجه‌ریزی عملیاتی.

۲- بازنگری ساختارها، فرآیندها، شوراها، دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها و اسناد خرد و کلان اداره کل با رویکرد مقررات‌زدایی، چابک‌سازی، هوشمندسازی، بهینه‌سازی و به‌روزرسانی آن‌ها.

۳- تلاش برای ارتقا و اصلاح ساختار اداری و افزایش و متناسب‌سازی پست‌های سازمانی.

۴- بازچیدمان منابع انسانی و بازخوانی و به‌روزرسانی شرح وظایف و تقسیم فعالیت‌های همکاران بر اساس الزامات و ضرورت‌های عرصه هنرهای تجسمی در قرن پانزدهم هجری شمسی.

۵- استقرار بهینه نظام مدیریت منابع انسانی و رعایت عدالت کامل در خصوص همکاران گرامی، همچنین تلاش برای ارتقای انگیزه‌های معنوی و مادی ایشان و فراهم‌ ساختن رفاهیات و تسهیلات شایسته‌تر با استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن.

۶- کادرسازی برای آتیه اداره کل از طریق آموزش و ارتقای مهارت، دانش و بینش همکاران و به‌کارگیری نیروهای جوان متعهد و متخصص به‌ازای بازنشستگی‌های پنج سال آینده.

۷- تفکیک کامل وظایف صف و ستاد و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت جهت انتقال کلیه فعالیت‌های صف به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها.

۸- تقویت ارتباط و تعامل دوسویه با استان‌ها و پیگیری درخواست‌ها و نیازمندی‌های اداری و تخصصی ایشان در اسرع وقت و تنظیم سفرهای مستمر استانی.

۹- راه‌اندازی و توسعه سلسله جشنواره‌های هنرهای تجسمی استانی با استفاده از ظرفیت‌های سرشار استان‌ها از قبیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌، انجمن هنرهای تجسمی، هنرستان‌های هنرهای زیبا، نگارخانه‌ها و هنرمندان محترم، همچنین اتصال ساختارمند این جشنواره‌ها به رویدادهای ملی.

۱۰- ارتباط مؤثر و ارائه گزارش اقدامات و برنامه‌های خانواده بزرگ هنرهای تجسمی به دستگاه‌های ذی‌ربط جهت تأمین بودجه، امکانات و زیرساخت‌های مناسب‌تر برای توسعه فعالیت‌ها و حمایت‌ها.

۱۱- پیشنهاد برنامه‌ها، طرح‌ها و آئین‌نامه‌ها در راستای سیاست‌های نظارتی و حمایتی از هنرهای تجسمی متناسب با راهبرد عدالت فرهنگی.

۱۲- رعایت دقیق و نظارت شفاف بر اجرای قوانین، مقررات و ضوابط مالی، محاسباتی، اداری، استخدامی و امور عمومی.

۱۳- اجرای کامل برنامه دولت الکترونیک در تمامی فرآیندها، ارتقای تجهیزات فنی، سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و حرکت به سمت حذف تدریجی کاغذ از فرایندهای کاری و بهره‌گیری از بایگانی نظام‌مند دیجیتالی.

۱۴- ایجاد سامانه‌ای جهت مدیریت دانش و ثبت و ضبط ماندگار داده‌ها و اقدامات ذی‌نفعان عرصه هنرهای تجسمی از قبیل هنرمندان، مؤسسات، انجمن‌ها، تشکل‌ها، نگارخانه‌ها، بازارهای تخصصی، رویدادها، مجوزها، آموزش‌ها، آثار و تولیدات، تعاملات و توافقات و به‌روزرسانی مستمر آن‌ها.

۱۵- توسعه، تقویت و فعال‌سازی ظرفیت‌های دغدغه‌مند و توانمند مردمی و جریان‌های حلقه‌های میانی، انجمن‌ها، مؤسسات، نگارخانه‌ها و تشکل‌های تخصصی.

۱۶- همکاری کامل و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین واحدهای معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل با بخش‌های متناظر در معاونت امور هنری وزارت متبوع و تأمین و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی آن‌ها.

۱۷- نظارت بر رعایت دقیق «اصول حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی در دولت سیزدهم» در سطح اداره کل و همچنین ایجاد سازوکارهای نظارت عمومی مردم بر تمامی اتفاقات و پدیده‌های حوزه‌های تجسمی.

توفیقات جناب عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در ذیل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از درگاه الهی خواستارم.»

مجید محمدی، دانش‌آموخته رشته مدیریت امور فرهنگی است و سالیان متمادی در پست‌های مختلف کارشناسی و مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت داشته است.

پیش از این، کتایون عضدی مسئولیت معاونت هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل هنرهای تجسمی را (از سال ۱۳۹۹ تاکنون) برعهده داشت.