به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه عکس‌های بشارت بهلولی که در سال ۱۳۹۵ در کشور تانزانیا و از جریان زندگی مردم این کشور گرفته است جمعه ۶ مرداد در گالری شلمان افتتاح می شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: مجموعه حاضر، عکس‌های گرفته شده در فروردین ۱۳۹۵ در کشور تانزانیا است. این مجموعه پنجره ای است به کشوری رنج دیده همچون بسیاری از ملل آفریقایی که عموم مردم آن زندگی روستایی دارند و هنوز در پیچیدگی های جهانِ شهری گرفتار نشده اند. مردم این سرزمین همچنان سرزندگیِ ناب آفریقایی، سخت کوشی، همزیستی و صلح با طبیعت را با خود به همراه دارند و این ها شالوده سبک زندگی مردم تانزانیا است؛ ملتی که پس از مصائب چند صد ساله تاریخی ترجیح می دهد در برابر چشمان عکاس بیگانه، لبخند بزند.

این مجموعه در تلاش است با نگاهی مستند گوشه ای کوچک از این فرهنگِ روستایی را به نمایش بگذارد. چهره ها، حرکات، لباس ها، حالات بدن ها، زمینه عموما سبز حاکم بر فضا همه و همه روایتگر قومی با فرهنگ آفریقایی تمام عیار توام با روحی تسلیم شده در برابر طبیعت است.

در زبان سواحیلی "ماعیشا" به معنای زندگی است و به نظر می رسد برگرفته از واژه "معیشت" باشد. بسیاری از واژگان زبان بومی مردم تانزانیا و زنگبار ریشه فارسی دارد.

این نمایشگاه تا ۱۱ مرداد در محل این گالری برپاست.