گروه تئاتر هنرآنلاین: از سوالات اهالی رسانه و تئاتر کودک و نوجوان در خصوص جشنواره امکان تدوام میزبانی اردکان، اضافه شدن بخش فراگیر و نبود میزنقد در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان بوده است. خبرنگار هنرآنلاین در حاشیه اختتامیه این جشنواره با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ در خصوص این موارد صحبت کرده است.

کاظم نظری در شروع با شکر اینکه جشنواره خوبی در ارکان برگزار شده است، گفت: امیدواریم اردکان و استان یزد، میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان باقی بماند و حیات جشنواره در این استان فرهنگ دوست و محترم ادامه داشته باشد. ما قول دادیم که سال آینده جشنواره در همین استان باشد پس امیدواریم مسئولین استان هم تلاش کنند زیرساخت‌ها و نیازهای لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره بین‌المللی را فراهم کنند. البته اردکانی‌ها امسال همه تلاش خود را کردند  تا جشنواره با کمترین مشکل و به خوبی برگزار شود. قدرددان زحماتشان هستیم.

نظری در خصوص حضور توان‌یاب‌ها در بخش فراگیر جشنواره براساس تجربه تئاتر فجر ادامه داد: این بخش یکی از بخش‌هایی بود که برای جشنواره خیروبرکت زیادی داشت. واکنش‌ مردم شریف اردکان به نمایش‌های خلاقانه و هنری توان‌یاب‌های عزیز نشان از حضور دلنشین این هنرمندان در عرصه اجتماع بود. امیدواریم وجود این بخش که برگرفته از تجربه تئاتر فجر بود به مهارت‌ورزی، معاشرت اجتماعی، کاریابی و پرورش استعدادهای توان‌یاب‌ها کمک کرده باشد و دیگر عرصه‌های فرهنگی‌هنری نیز از حضور این عزیزان استقبال کنند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ با بیان اینکه آموزش تکمیلی فعالان هنرهای نمایشی و میزنقد از فعالیت‌هایی است که باید در برنامه سالانه و جشنواره‌های آتی گنجانده شود، افزود: در این جشنواره به علت تراکم برنامه‌ها و جدول فشرده نمایش‌ها نتوانستیم میز نقد را برپا کنیم اما کارگاه‌های آموزشی را داشتیم. نقد باعث رشد و شکوفایی آثار هنری می‌شود. هنرمندان با اشکالات آثار خود آشنا خواهند شد و قطع به یقین تلاش خواهند کرد در دیگر آثارشان متناسب با راهنمایی منتقدین برنامه‌ریزی کنند.

وی در پایان برای همگی اصحاب رسانه که جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان را دنبال کردند و اخبار را منتشر کردند آرزوی سلامتی و بهروزی کردند.