به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ستاد اطلاع رسانی هفتمین جشنواره بین المللی خلیج فارس، علیرضا درویش نژاد با اشاره به برگزاری این جشنواره در بخش های مختلف اظهار داشت: بخش موسیقی مرزداران یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار جشنواره خلیج فارس به شمار می رود که در این دور با حضور ٩ گروه از استان های مختلف در پارک غدیر بندرعباس برگزار می شود.

وی ادامه داد: از این ٩ گروه چهار گروه مربوط به استان های سیستان و بلوچستان و  بوشهر بوده و سایر گروه ها نیز از هرمزگان در این جشنواره حضور می یابند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: در طراحی های صورت گرفته سعی شده است نمونه ای از موسیقی استان های مذکور و منطقه جنوب کشور به مخاطب ارائه شود تا از این رهگذار بخشی از قابلیت های موسیقی خلیج فارس که برگرفته از پایه تمدنی این آبراه تاریخی است به مخاطب معرفی شود.

درویش نژاد افزود: استان های جنوبی و به ویژه ساحلی هر کدام به نسبت جغرافیا و قرارگیری در مناطق مختلف ساحل شمالی خلیج فارس از موسیقی خاص خود برخوردارند که در استان های همانند هرمزگان و بوشهر شاهد وجود انواعی خاص از موسیقی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از هرمزگان گروه نغمه نیز در این بخش از جشنواره خلیج فارس شرکت کرده است، گفت: این گروه از گروه های مطرح و موفق هرمزگانی در ارائه موسیقی این خطه به شمار می رود که تاکنون علاوه بر درخشش در جشنواره های داخلی در جشنواره های خارجی نیز حضوری در خور توجه داشته است.

بنابر این گزارش، گروه های مندیر و میسان (خوزستان)، رقص شمشیر مالکی (سیستان و بلوچستان)، مرواید لیان (بوشهر)، رزیف کنگ، لیوا هرمز، سرنا میناب و نغمه نیز از استان هرمزگان در این جشنواره حضور دارند.