به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ پیمان جسری با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در مرداد سال گذشته منتشر شد، گفت: خوشبختانه شاهد استقبال خوب شاعران استان از این جشنواره بودیم و در مجموع ١٨٠ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار کرد: جشنواره های شعر و داستان زمینه ارتقا شاعران و نویسندگان استان را فراهم کرده و همچنین باعث شناسایی چهره های جدید در زمینه های مختلف می شود.

جسری افزود:یکی دیگر از مزیت های این جشنواره ها، تولید محور بودن آنهاست و در حقیقت جشنواره ها باعث می شوند در راستای و اهداف متعالی و ارزش های فرهنگی جامعه اشعار و آثار ارزشمندی تولید شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: جشنواره شعر گیلانغرب پس از بررسی آثار توسط هیات داوران فروردین امسال برگزار می شود.

همچنین لطفاله باوندپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گیلانغرب در خصوص جشنواره شعر گیلانغرب گفت: جشنواره شعر در شهرستان گیلانغرب جایگاه ویژه ای پیدا کرده و این جشنواره می تواند زمینه استعدادیابی شاعران جوان را فراهم کند.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری مناسب جشنواره صورت گرفته است و علاوه بر منتخبین جشنواره، از پرویز بنفشی به عنوان پیشکسوت شعر شهرستان تجلیل خواهد شد.