به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احد جاودانی با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و عید باستانی نوروز و قدردانی از حضور اصحاب رسانه در محل ستاد و پوشش اخبار کمیته های ۱۲گانه، اظهار کرد: کمیته فرهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان از زمان آغاز به فعالیت ستاد، تلاش کرد تا همه برنامه های تدوینی کمیته را اجرایی کند، به این منظور با اجرای برنامه نوروز خوانی، برنامه های ما آغاز شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نوروز خوانی ریشه در باورهای مردم سرزمین ما(مازندران) دارد ، گفت: امسال در بیشتر شهرهای استان هنرمندان بومی، محلی با نگاه به فرهنگ و سنت های کهن مازندران نوروز خوانی را اجرا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی مازندران، با اشاره به استقبال بی سابقه مردم و هنرمندان از اجرای برنامه های سنتی نوروز خوانی، گفت: این سنت دیرینه و کهن مازندران (نوروزخوانی) بازتاب خوبی در صدا و سیمای استان و دیگر شبکه های تلویزیونی داشته است.

جاودانی، با اشاره به تدارک بسته فرهنگی برای مسافران و گردشگران در مبادی ورودی  و شهرهایی همچون آمل، سوادکوه و چالوس، افزود: توزیع بسته های فرهنگی ، تبلیغی، بروشورهایی با محتوای معرفی اماکن دیدنی  مازندران، سی دی های فیلم و ... پیش درآمد خوبی برای مسافرین و گردشگرانی است که به مازندران وارد شدند.

وی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مرکز و دیگر شهرهای مازندران خبر داد و افزود: غرفه عرضه و فروش کتاب و محصولات فرهنگی هنری از دیگر مواردی بود که با استقبال خوبی از سوی مردم و مسافران  همراه بوده است.

جاودانی،ادامه داد: همچنین علاوه براینکه آمار بازدید از سینماهای استان مطلوب بود با همکاری فرمانداری ها و دستگاه های امنیتی – انتظامی جشنواره های موسیقی در شهرهای رامسر، سلمان شهر ، کلاردشت و نور هم برگزار شده است.

وی استقبال از جشنواره های موسیقی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه گردشگری فرهنگی حضور مسافران و گردشگران در نمایشگاه ها پررنگ بوده و در عین حال اجرای موسیقی هم فضای ذهنی مسافران را در مازندران بهتر و خوشایند تر کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اجرای موسیقی های زنده و جنگ های شادی و استقبال خوب مردم، مسافران و گردشگران، افزود: ارزش ریالی فروش بلیط در این بخش ۲۶ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال بوده است.

جاودانی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین شرط در اجرای برنامه های فرهنگ و هنری وجود آرامش است، اظهار کرد: جز محدود استانهایی بودیم که  تمامی برنامه های فرهنگی و هنری را بدون حاشیه و مشکلی اجرا کردیم.

وی، افزود: تاکنون در برگزاری کنسرت ها و برنامه های هنری آرامش کامل برقرار بود و همین آرامش هم موجب شد تاکنون تولیدات خوبی از سوی هنرمندان بومی و غیر بومی ارائه شود.