به گزارش هنرآنلاین به نقل از دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت؛ آیین اختتامیه جشنواره سراسری عکس آیات به میزبانی البرز با گذشت دو ماه و نیم تلاش متولیان و دست اندرکاران معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز و دیگر سازمان های مجری این جشنواره عصر امروز (۲۱اسفند) برگزار شد.

رسول اولیاء زاده، داور جشنواره سراسری عکس آیات به میزبانی استان البرز در آئین اختتامیه جشنواره عکس آیات گفت: این دوره از جشنواره سراسری عکس آیات که برای نخستین مرتبه شکل گرفت با استقبال عکاسان هنرمند از ۲۷ استان کشور همراه بود.

اولیاء زاده تصریح کرد: هزار و ۷۵۶ اثر به جشنواره از طرف ۳۱۰ هنرمند دریافت شد که ۶۰ اثر از این آثار در نمایشگاه عکس آیات در دید عموم قرار گرفت.

دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری عکس آیات در البرز

وی تصریح کرد: از میان آثار پذیرفته شده ۱۲ اثر از طرف خانم ها و ۴۸ اثر از طرف آقایان بود و استان تهران، البرز ، خراسان رضوی، بوشهر و استان فارس به ترتیب بیشترین آثار را ارسال کردند.

داور جشنواره سراسری عکس آیات توضیح داد: داورها براساس چند محور و موضوع اعم از تکنیک، زیبایی شناسی و ... آثار را ارزیابی کردند.

وی با اظهار امیدواری از این مطلب که سال آتی دبیرخانه جشنواره عکس آیات به صورت دائمی در استان البرز برگزار شود، توضیح داد: امیدواریم بتوانیم به منظور تشویق و ترغیب هنرمندان در قالب عکاسی قرآن موفقیت های بیشتری را به دست آوریم و عکاسی مولف تولید کنیم.

جشنواره عکس آیات برترین های خود را شناخت

گفتنی است، در بخش دوربین حرفه ای آقایان، مهدی اصفهانی از استان زنجان، برنده تندیس جشنواره و رتبه نخست ، مهدی عباسی از استان تهران، برنده تندیس جشنواره و رتبه دوم، حسین اسماعیلی خوشمردان از استان تهران برنده تندیس جشنواره و رتبه سوم را کسب کرد، همچنین در این بخش فاطمه یوسف مدد از استان گیلان شایسته تقدیر شد.

در بخش تلفن همراه نیز صادق ذباح از استان خراسان رضوی، برنده تندیس جشنواره و رتبه نخست، داود کهن ترابی از البرز برنده تندیس جشنواره و رتبه دوم و در نهایت حسین اسماعیلی خوشمردان از قزوین رتبه سوم را کسب کرد.

تکته حائز اهمیت در این جشنواره اهداء تندیس و هدیه نفر دوم در بخش دوربین حرفه ای به شهدای آتش نشان از طرف حسن اسماعیلی خوشمردان از استان تهران بود./.