سرویس استان‌های هنرآنلاین: حبیب پنبه‌چی از شهرستان کرج که با اثری با عنوان "تا سرحد جنون" در بخش نقاشی نهمین جشنواره تجسمی فجر حضور دارد در خصوص اثر خود به هنرآنلاین گفت: این اثر که با موضوع شهید خلق شده، بخشی از مجموعه ترکیبی متشکل از نقاشی و حجم است و من یکی از آثار این مجوعه را به نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فرستادم.

او با اشاره به موضوع این اثر، درباره انگیزه خود برای خلق آن گفت: این اثر که نقشه‌ای از شهر تهران را با همه کوچه، پس کوچه‌های آن به نمایش می‌گذارد، در حقیقت یک کار سمبلیک است، به همان میزان که احساس می‌کردم به شهدا مدیون هستم، این کار را انجام دادم، بنابراین اسامی کوچه‌ها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، مدارس، ورزشگاه‌ها و هرچیزی که نام شهیدی بر آن نهاده شده را جمع‌آوری کردم و همین کار خود منجر به شکل‌گیری یک تابلو نقاشی شد؛ به همان میزان که در جنوب، شمال و نقاط جدید شهر فشردگی اسامی شهدا بیشتر است، رنگ  قرمز که نماد شهید است در این تابلو بیشتر دیده می‌شود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: در استیتمنت این اثر هم آمده است که باید به جنون رسید تا چنین کاری را انجام داد، همچنانکه شهدای گران‌قدر به جنون عشق رسیده بودند تا به مرتبه  شهادت نائل شدند.

پنبه‌چی در اظهار نظری در خصوص کیفیت آثاری که در نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور دارند، بیان کرد: خوشبختانه آثاری که در این جشنواره ارائه شده از کیفیت بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است.  

او از این دوره جشنواره تجسمی فجر به جهت دعوت از مدیاهای مختلف با عنوان حرکتی رو به جلو یاد کرد و افزود: در نهمین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر هنرمندان از طیف‌های متعددی حضور دارند و جشنواره از آن تمرکزگرایی صرف روی نقاشی و گرافیک فاصله گرفته و هنرمندان هم خود را به هنر معاصر نزدیک کرده‌اند. اگرچه باید گام‌های بلندتری برداشته شود و کار حرفه‌ای‌تر شود اما این امر مستلزم گذشت زمان است و کار آسانی هم نیست.

photo_2017-02-08_14-43-08

پنبه‌چی همچنین ضمن گلایه از ضعف تبلیغات در جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: جشنواره‌های موازی این رویداد همچون جشنواره‌های موسیقی، تئاتر و فیلم فجر به صورت گسترده‌تری با اقبال عمومی مواجه می‌شوند و دلیل آن هم این است که با تبلیغات بیشتری مطرح می‌شوند؛ این  درحالی است که تبلیغات در جشنواره هنرهای تجسمی بسیار ضعیف است، آنچنان که بسیاری  از مردم حتی از برگزاری چنین جشنواره‌ای مطلع نیستند.   

لازم به یادآوری است نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا 30 بهمن‌ماه درو موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقمندان به هنر است.