به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در این آیین گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی است که مردم کشور برای سرافرازی در این راه مهم به خود می‌بالند.

فاطمه کرمپور بیان کرد: هنرمندان استان همواره در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش قدم بوده که جای تقدیر دارد.

وی اظهار داشت: هنرمندان باید در تولید آثار فرهنگی و هنری خود نیازها و سلایق را مدنظر داشته باشد تا علاوه بر تاثیرگذاری، موجب ماندگاری نیز شود.

کرمپور ضمن تشکر از هنرمندان سینمای جوان جهت فعالیت مستمر و تاثیرگذار، بر محتوای فاخر تاکید کرد و خواستار فعالیت بیشتر هنرمندان در حوزه بازی‌های رایانه‌ای شد.  

رئیس انجمن سینمای جوانان استان نیز گفت: ۷۲ اثر در قالب فیلم کوتاه، انیمیشن، کتاب صوتی، فتو رمان، فیلم مستند و خاطرات کوتاه صوتی در ۶۴۸ دقیقه توسط هنرمندان سینمای جوان در حوزه دفاع مقدس تولید محتوا شد.

عبدالرحمن برزگر بیان کرد: انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس الزامی است که هنرمندان در این راه نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوانان استان آماده همکاری و حمایت از آثار تولیده شده هنرمندان در حوزه دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان بوشهر بیان داشت: مردم استان بوشهر در دوران دفاع مقدس با ایثار و ازخودگذشتگی خود، در جبهه‌ها حضور گسترده داشتند.

علیرضا غریبی بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: با توجه به فضای مجازی تولید محتوای متناسب با جامعه بر اساس نیازهای روز یک امر ضروری است.

وی عنوان کرد: عصر دیجیتال فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ و شهادت است و هنرمندان می‌توانند با خلق آثار متفاوت، در این راستا گام بردارند. 

همچنین در این آیین با اهداء شاخه گل از هشت هنرمند فعال و مشارکت کننده در تولید آثار دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.