به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان؛ در این جشنواره  از ۲۳ تا ۳۰ آگوست (۲ تا ۹ شهریور) در شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان برخی از مهم‌ترین آثار سینمای مستقل نمایش داده و به داوری گذاشته خواهد شد.

نمایش فیلم‌ها، جلسات نقد و بررسی آثار و کارگاه‌های تخصصی متنوع در زمینه فیلمسازی و عکاسی و جامعه‌شناسی بخشی از برنامه‌های این جشنواره است.

آرمین ابراهیمی، متولد ۱۳۶۷ است. وی از سال ۱۳۸۵ کار در زمینه‌ نقدِ سینمایی را در روزنامه‌های اعتماد، شرق، تهران امروز و روزگار فعالیت داشت. وی کار در زمینه‌ نقد سینمایی در ماهنامه‌ سینمایی فیلم از سالِ ۱۳۸۸ تا امروز و فعالیت در انجمن سینمای جوانان ایران- دفترِ بندرانزلی، به عنوان منتقد، و مسئولیت کانون فیلم دفتر انزلی و نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های سینمای جهان و ایران و کار با هنرجویان در زمینه‌ مفاهیم نقد را به عهده دارد.

 ابراهیمی ساخت فیلمِ کوتاهِ "تعقیب" و پذیرفته‌شدن این فیلم در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا، بنگلادش، ساختِ فیلم مستندِ "پرستیسیمو"، ساخت فیلم کوتاه داستانی "آخرِ پاییز"، در ورکشاپ فستیوال فیلم داکا بنگلادش، به زبان انگلیسی و برگزیده شدن به عنوان بهترین فیلم کارگاه ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد.

 تحصیل در زمینه‌ گرافیک، کار در زمینه‌ طراحی جلد کتاب، طراحی پوستر و غیره و تدریس گیتار و موسیقی کودک از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است.

 آرمین ابراهیمی سال ۲۰۱۸ جایزه بخش صلح این جشنواره را دریافت کرد و فیلم "صحرا" آخرین ساخته این فیلمساز سال گذشته در این جشنواره نمایش داده شد.

کسب جایزه بین‌المللی فیلم پگاسوس آمریکا برای فیلم کوتاه نوجوان گیلانی

فیلم کوتاه داستانی "آخرین بازمانده" ساخته کارن جمال امیدی هنرمند نوجوان لاهیجانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی فیلم پگاسوس شهر دالاس ایالت تگزاس در آمریکا شد.

فیلم کوتاه داستانی آخرین بازمانده ساخته  کارن جمال امیدی هنرمند نوجوان لاهیجانی از تولیدات المپیاد فیلمسازی نوجوانان انجمن سینمای جوانان ایران دفتر لاهیجان موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش بین الملل جشنواره بین المللی فیلم پگاسوس شهر دالاس ایالت تگزاس شد.

فیلم داستانی آخرین بازمانده پیش از این در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خورشید تفلیس نیز موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره و مدیر مدرسه سینمایی پیشگامان تفلیس  شده بود.