سرویس استان های هنرآنلاین: در این نمایشگاه که به مدت ٣ روز دایر خواهد بود، ۹ اثر نقاشی و ۱۹ گوهرسنگ تراش خورده کیمیا فولادفر، بانوی هنرمند در معرض نمایش علاقمندان قرار می گیرد؛ سبک نقاشی ها، برگرفته از سورئال بوده و با سبک رنگ و روغن به تصویر درآمده اند.

فولادفر در توجیه سبک مورد استفاده در آثار نقاشی خود، عنوان کرد: این سبک بیشتر حرکتی تجسمی است تا ادبی و در واقع نوعی رها کردن اندیشه، تصورات، تخیلات از قیدهای اجتماعی و عادات و‌ نوعی آزادی مطلق در محتوا محسوب می شود.

وی برجسته ترین عنصر در این سبک را خیال دانست و تاکید کرد: این نقاشی ها، بدون هیچ گونه زمینه فکری قبلی و یا وابستگی ذهنی، قواعد هنری، ادبی و زیبا شناسی و یا کار و حرکت به تصویر درآمده اند.

 فولادفر با تاکید بر این مهم که طرح ها، خارج از هر گونه تقلید هنری کشیده شده اند، افزود: در نقاشی ها تلاش شده بازی با رنگ ها همراه با نوگرایی دنبال شود.

این درحالی است که به گفته این هنرمند؛ بیشترین ترکیب رنگ های به کار برده شده در این آثار زرد با بنفش، سبز و نارنجی و بنفش و سبز است که برای تحت تاثیر قرار دادن احساسات و مبتنی بر خیال پردازی و رویاها است.

فولادفر با اشاره به اینکه در این نمایشگاه ١٩ گوهرسنگ در معرض نمایش گذاشته خواهد شد، عنوان کرد: عقیق یا آگات از سنگ های نیمه قیمتی است و در میان جواهرات به عنوان گوهر درجه دوم شناخته می شود.

وی ویژگی عقیق را ریزدانه بودن و‌روشنی رنگ های آن عنوان کرد و افزود: ترکیب رنگ های عقیق به رنگ های سفید تا خاکستری، تیره و‌ سیاه، زرد تا قرمز، سبز و آبی روشن است که بهترین آنها سرخ، زرد و سفید است.

نمایشگاه "نقاشی و سنگ های نیمه قیمتی کیمیا" با حضور تهمینه میلانی، کارگردان به نام کشور ۲۰ آذرماه  آغاز به کار می کند و تا ٢٢ آذرماه در نگارخانه "استاد غلامی" تالار حافظ اداره کل فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی فارس برپا خواهد بود.

الهه بهرامی