سرویس استان های هنرآنلاین: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس، ٢٠ الی ٢٤ فروردین ١٣٩٧ میزبان "نخستین نمایشگاه ملی هنر" می شود.

پویا کنگاوری مسئول ستاد برگزاری "نخستین نمایشگاه ملی هنر" گفت: در نظر داریم تا در راستای اعتلا و معرفی هر چه بیشتر و بهتر توانمندی های فرهنگی هنری ایران اسلامی، با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی کل استانها، برای نخستین بار در کشور تمامی آثار هنرمندان را در قالب شاخه های هنری هفتگانه گرد هم آوردیم.

پویا کنگاوری افزود: این نمایشگاه با شعار و رویکرد "هنر و صلح جهانی" در بخش های مختلفی از جمله نمایش، رونمایی و فروش آثار در غرفه ها، حضور آموزشگاه ها و فروشگاه های معتبر هنری، برگزاری حراج هنری، بزرگداشت مشاهیر و مفاخر هنری کشور، مسابقات مختلف (با رای هیات های تخصصی هنری، اهدای جوایز، الواح و تندیس نمایشگاه ملی هنر) اجرا می شود.

وی به دیگر بخشهای مختلف  این نمایشگاه اشاره داشت و آنها را در حوزه هایی چون؛ اجرای زنده آثار، کارگاه های آموزشی و با حضور هنرمندان و فرهیختگان ممتاز و درجه ١ و مقامات عالی رتبه فرهنگی هنری کشوری در تمامی رشته های هفتگانه هنری تجسمی (نقاشی، خوشنویسی و...)، مجسمه، معماری، ادبیات، موسیقی، هنرهای دستی، نمایشی (سینما ، تئاتر و ...) و بخش ویژه "هنر و دفاع مقدس" بر شمرد.

مسئول ستاد برگزاری "نخستین نمایشگاه ملی هنر" اظهار داشت: به همین منظور با افتخار از تمامی فرهیختگان، هنرمندان و هنردوستان سراسر کشور دعوت می شود تا همراه ما در این رویداد بزرگ سهیم شوند.

علاقه مندان به شرکت در نمایشگاه چه در قسمت مسابقه و هم درخواست غرفه باید پس از ثبت نام در سایت www.shirazartex.com  آثار خود را به گونه فیلم و عکس برای ارزیابی و داوری در سایت یاد شده بار گزاری کنند.

کنگاوری در پایان راه ارتباطی، اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار را از طریق سایت "نمایشگاه ملی هنر" و آدرس های الکترونیک  www.instagram.com/shirazartex  ؛  www.telegram.com/shirazartex  اعلام داشت.

الهه بهرامی