به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، علی محمد نیاکان افزود: تنها سینمای شهر ایلام با عنوان "قدس" سال ٩٢ تخریب شد و قرار بود توسط مالک آن به مجتمع تجاری و فرهنگی تبدیل شود که همچنان به عنوان پارکینگ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. 

وی ادامه داد: با وجود مکاتبات و شکایت هایی هم که از طریق این اداره کل انجام گرفته مالک آن که بخش خصوصی است همچنان برای ساخت سینما تمایل ندارد.

وی اظهار کرد: چنانچه بخش خصوصی وارد کار شده این اداره کل در چارچوب مقررات و متناسب با قانون با پرداخت تسهیلات حمایت خواهد کرد. 

مدیرکل ارشاد ایلام با ابراز تاسف از تغییر کاربری سینما قدس سابق ایلام به عنوان پارکینگ کنونی ادامه داد: برای تغییر این کاربری و ساخت دوباره سینما در شهر ایلام مکاتباتی با شهرداری و استانداری ایلام انجام گرفته تا با مذاکره با صاحب این ملک زمینه ساخت سینما در مرکز این استان فراهم شود ولی نتیجه ای حاصل نشده است.

نیاکان اظهار کرد: این اداره کل به دنبال مطالبات فضای فرهنگی بوده تا سینما قدس سابق ایلام دوباره با طرح و شیوه ای جدید برای استفاده همشهریان احداث شود. 

وی گفت: با جود تخریب سینمای سابق ایلام ولی به منظور رفع نیاز فرهنگی مردم، سینما فرهنگ ایلام در مجتمع ارشاد ایلام برپا و همه روزه تازه ترین فیلم های سینمایی برای علاقه مندان اکران می شود.

به گفته نیاکان، همچنین ٢ سینما سیار با عنوان "سلام" نیز در جنوب استان از ٢ ماه گذشته نمایش فیلم را برای مردم این منطقه آغاز کرده است. 

سینما "قدس" ایلام با قدمت بالای ٤٠ سال اواخر سال ٩٢ تخریب شد و قرار بود به مجتمع ١١ طبقه تجاری، فرهنگی و خدماتی تبدیل شود که توسط مالک آن اکنون به عنوان پارکینگ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. 

ساختمان این مکان به علت پیشینه زیاد و فرسودگی بیش از یک دهه با بی رونقی و استقبال سرد شهروندان ایلامی مواجه شده بود.