سرویس استان‌های هنرآنلاین: روزهای پایانی هفته و هم زمان با فرارسیدن دهه کرامت شهرستان‌های مختلف میزبان برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی است.

 نمایش "زندگی شاید" در ارومیه

نمایش صحنه‌ای "زندگی شاید" به نویسندگی نصرالله قادری و کارگردانی مهرناز خوشنویس از سوم تا هفتم مرداد ماه سال جاری در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه به اجرای عمومی در می آید.

مهرناز خوشنویس کارگردان این نمایش می گوید: این تئاتر به صورتی کار شده که مخاطب می تواند با استفاده از نشانه های موجود در اثر به مفاهیم زنجیروار نهفته در نمایش دست پیدا کند.

این هنرمند در خصوص داستان این موضوع اظهار کرد: فردی به نام جلال که عضو حزب مجاهدین خلق است، بعد از صحبت با معلم خود و احساس خلا درونی به اهداف حزب پشت می کند؛ او عملیات بزرگ پیش روی خود را ناتمام رها می کند و به امام رضا (ع) پناه می آورد. همگروه های این فرد مکان مخفی شدن وی را پیدا کرده و او را به عملیات برمی گردانند اما با مخالفت جلال روبرو می شوند.

مهرناز خوشنویس، زاهد فیضی، امیر رادپور، مسعود کرمانی و سارا قلیزاده فرکوشی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش "پنجاه و چهارمین سالگرد تولد خسرو مرادی" در اصفهان

نمایش "پنجاه و چهارمین سالگرد تولد خسرو مرادی" به نویسندگی آرمین حمدی‌پور و کارگردانی مسعود نریمانی کاری از گروه تئاتر آفاق و با بازی فرشاد فهیمی، احسان شهبازی و خاطره حسینی از 4تا ۱۳ مردادماه ۱۳۹۶ در تالار هنر اصفهان روی صحنه می رود.

نریمانی در رابطه با موضوع نمایش می گوید: این نمایش با زبانی کاملا ساده و روان به تضادهای اجتماعی ، فکری، شخصیتی و اعتقادی موجود بین والدین و فرزندان یک خانواده امروزی می پردازد.

او در توضیح داستان نمایش ادامه داد: نوید و نسترن در تدارک جشن تولد پدرشان هستند، بابک برادر بزرگتر آنها که چندسال پیش بر اثر مشاجره ای لفظی با پدر بر سر مسائل مالی منزل را ترک کرده، ناگهان سرزده برمی گردد به امید اینکه بتواند حق پایمال شده خودش را از او بگیرد واین دستخوش اتفاقاتی می شود.

نریمانی در رابطه با اینکه تماشاگر چه پیامی از دیدن این اثر دریافت می کند افزود: ما در این نمایش بیان می کنیم هریک از اعضای خانواد اگرتحت چنین شرایط سخت پدر سالاری و درتضاد بین زندگی درونی و بیرونی قرارگیرند و هرکدام به یک طرف بروند اشتباه است و باید تعادلی بین خواسته های جوان و خانواده و جامعه برقرار شود که حریم ها و خطوط  قرمز ها نیز زیر سئوال نروند.

نریمانی تصریح کرد: این نمایش درسبک کاملا رئالیستی اجرا می شود و در شیوه کارگردانی سعی کرده ایم از سبک رئال فاصله نگیریم تا بتوانیم به زبان کاملا ساده و روان مفهوم را به مخاطب القاء کنیم.

همچنین گروه هنری آفاق در تلاش است تا با نمایش " پنجاه و چهارمین سالگرد تولد خسرو مرادی "  شانس خود را جهت شرکت در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان امتحان کند.

نمایش " قصۀ ظهر جمعه"  در کاشان

نمایش " قصه ظهر جمعه" به نویسندگی سید محمد مساوات و کارگردانی مهدی سه دهی کاری از گروه نمایشی "میم" که اجراهای خود را از 26 تیرماه آغاز کرده است  تا 6 مردادماه در فرهنگسرای مهر کاشان روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش در رابطه با موضوع این اثر می گوید: "قصه ظهر جمعه" داستان خانواده ای است که شغل خانوادگی آنها که کارخانه سنگبری است به علت کلاهبرداری شخصی به نام میلانی از آنها دچار مشکل شده و بدهی فراوانی بالا آورده اند.این داستان در بعد ازظهر جمعه ای روایت می شود که عقد کنان آخرین دختر خانواده که پیش‌تر از این نامزدی اش با محسن خواستگار قبلی اش به هم خورده و حالا در حالی دارد با جهان ازدواج می کند که مادر او قول پرداخت بدهی های سنگبری را در ازای دریافت دو دانگ از سنگبری داده است. کشمکش های اعضای خانواده در این قصه منجر به اتفاقاتی می شود.

مهدی سه دهی در ادامه افزود: سبک و شیوه اجرایی این اثر کاملا  رئالیستی است. 

مهدی محمدی، محسن آقا قدیری، یاسمن نصیری، فرسام دالایی، شادی سعادتی، مریم طوطیان، علی سلیمانی، فرزانه آیافت، علی صادقی از جمله هنرمندانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

"زندگی شاید همین حالا" در مشهد

نمایش "زندگی شاید همین حالا" جدیدترین اثر سیدجواد اشکذری و منتخب دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از دوم تا نیمه مردادماه سال جاری در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد به صحنه می‌رود.

این نمایش کاری از گروه تئاتر "لال" است که داستانی اجتماعی در قالب ۳ اپیزود جذاب دارد.

نویسنده، طراح و کارگردان این نمایش، سید جواد اشکذری است و سپیده کلالی، سعید صادقی، سامان سالاری، علی رضا رواندل، پرستش سلطانی، زهره مرادی و علی رضا سوزنچی به ایفای نقش می پردازند.

"آب- باد- آتش" در مسجدسلیمان

نمایش "آب – باد – آتش" به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی غلامرضا سیاهپور در مسجدسلیمان روی صحنه می رود.

نمایش "آب – باد – آتش" به نویسندگی احسان رحیمی و کارگردانی غلامرضا سیاهپور از تاریخ 5 الی 12 مردادماه 1396 ساعت 20 در سالن آمفی تئاتر ارشاد مسجدسلیمان روی صحنه می رود.

در این اثر نمایشی زینب جلیلی ، نگار فرجپور و حدیث جلیلی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش "باطل السحر"

نمایش "باطل السحر" به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی، تنها نماینده استان قم در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به مناسبت دهه مبارکه کرامت در تالار شهید آوینی استان قم روی صحنه است.

"باطل السحر" به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه مردی با بازی سعید سلطانی، علی اصغر تقی پور، احمد شریفی فرد، رحمان اسلامی، محمد امینی، مرضیه فتخانی، مریم هادی اطهر، مهناز رودساز، شبنم قمری، آرام شیلخو، محمد کدخدازاده و زهره کمیجانی تا روز جمعه ۶ مرداد ۹۶ از ساعت ۱۹ پذیرای حضور علاقه مندان خواهد بود.

روح الله بهشتی مدیر تولید، مرضیه فتخانی دستیار کارگردان، احمد شریفی فرد طراح صحنه، احسان گائینی مدیر تبلیغات و اطلاع رسانی، مرتضی عقیقی مشاور تبلیغات و اطلاع رسانی، مجید جعفری مدیر گیشه، محمد نوروزی عکاس و مهتاب عابدین زاده منشی صحنه از دیگر عوامل این اثر هستند.

طنز "خشکسالی" در میناب

نمایش طنز "خشکسالی" به نویسندگی و کارگردانی علی کریمی از یکم تا هفتم مرداد ماه در سالن آمفی تاتر شهید بهشتی میناب اجرا می شود.

نمایش "امپرسیون جیغ بنفش" در بابل

نمایش" امپرسیون جیغ بنفش" به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی فرهاد عرب کاری از گروه هنری "الفبا"  در شهرستان  بابل به روی صحنه است و در این نمایش  سید هادی احمدی، محمد طالبی، میترا ضیایی، عادله سلطان، افسانه مختابادی به ایفای نقش می پردازند.

داستان نمایش "امپرسیون جیغ بنفش" به اتفاقاتی که توسط اشخاصی در پشت چراغ قرمز افتاده است و این اشخاص  از گفتن آن اتقاقات امتناع می ورزند می پردازد.

این نمایش تکرار زندگی روزمره آدم هایی است  که با دردها و رنج های روزمره دست و پنجه نرم می کنند.

این نمایش از ٤ تا ١٨ مردادماه ساعت ٢٠:٣٠  در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  بابل به روی صحنه می رود.

نمایش "تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث" در بندرعباس

نمایش "تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث" اثری از گروه تئاتر "تی‌تووک" به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از کارگردانان مطرح هرمزگان و تهیه‌کنندگی سیدمحمد بنی‌هاشمی، از 4 تا 13 مردادماه، هر شب ساعت 20 در فرهنگسرای طوبی بندرعباس روی صحنه خواهد بود.

این نمایش اقتباس تازه‌ای از "مکبث" شکسپیر است که با بهره‌گیری از آیین زار هرمزگان تبدیل به اثری متفاوت شده است.

محمد سایبانی، بهنام پانیزه، بهروز عباسی، حسین اصیلی، الهام اسکندری و سارا شاهی در این نمایش بازی می‌کنند.

کنسرت آوای کهن در اراک

کنسرت "بیاد استاد محمد‌رضا لطفی" توسط گروه آوای کهن در ششم مردادماه و ساعت 21 در فرهنگسرای آئینه برگزار می شود.

یاسیمن رحمتی می گوید؛ قطعه‌های این کنسرت به یاد استاد محمد‌رضا لطفی ساخته شده است. استاد لطفی در زمان حیات دو قطعه از این مجموعه را شنیده و مورد تایید قرار داده بود، نظر استاد این بود که ضمن اضافه کردن چند قطعه به این مجموعه، آن را در سبک آواز دشتی ادامه بدهم.

آهنگساز و سرپرست نوازنده سنتور این کنسرت در خصوص هنرمندانی که در این کنسرت نوازندگی خواهند کرد، گفت: خواننده حسین علیشاپور، نوازنده تنبک حمید‌رضا برزویی، نوازنند کمانچه صادق شاه ولایتی، نوازنده نی احسان لیوانی و نوازنده تار کیارش ترکمان، هنرمندان این کنسرت هستند. جملگی اعضای گروه از شاگردان استاد لطفی بودند و با برگزاری این کنسرت یاد و خاطره استادشان را گرامی‌ می‌دارند.

کنسرت گروه همایون در کرج

کنسرت گروه همایون به سرپرستی حسین پرنیا در تاریخ ۵ و ۶ مرداد ماه ۹۶  ساعت ۲۱  در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می شود.

صائب کاکاوند (تار)، ساسان بازگیر (عود)،فرهاد مشتاق (تار)،میلاد مرادی (کمانچه)،پژمان پرنیا (تنبک)،رامین ملکی (دف) و یونس خان بیگی (آواز)  این گروه را همرهی می کنند.

کنسرت محسن یگانه در کرمانشاه

کنسرت محسن یگانه 5مردادماه در دو نوبت 19 و 21:30 در سینما آزادی کرمانشاه برگزار می شود.

در این کنسرت مهران سراجیان به عنوان نوازنده فلوت، حسن فراهانی به عنوان نوازنده ترومپت، علی عباسی به عنوان نوزانده ترامبون، مجتبی شکاره به عنوان نوازنده گیتار بیس، بابک مالکی فرد به عنوان نوزانده گیتار الکتریک، علیرضا جعفریه به عنوان نوازنده گیتار کلاسیک، رامین زواری به عنوان نوزانده درام، سعید برادران به عنوان نوزانده پرکاشن و میثم مروستی به عنوان نوزانده ویالون محسن یگانه را همراهی خواهند کرد.