به گزارش هنرآنلاین، امیر هلاکویی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های اصفهان با نام "با یک گل بهار نمی‌شود" از چند ماه پیش اجرایی شده است، اظهار داشت: در طول این مدت کتاب‌هایی از سوی مردم به کتابخانه‌های مختلف استان اهداء شده است که پس از بررسی تیم‌های کارشناسی بسته به نیاز کتابخانه‌های مختلف برای آنها ارسال می‌شود.

وی افزود: لازم است مردم فرهنگ‌دوست اصفهان، خیران و ناشران دست به دست هم دهند تا بتوانیم به افق چشم انداز ۲۰ میلیون کتاب تا سال ۱۴۰۴ دست پیدا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با اشاره به اهدای ۵۶ جلد کتاب به ارزش شش میلیون و ۷۳۳ هزار ریال توسط انتشارات نسل نواندیش به کتابخانه عمومی شهرستان خمینی شهر، ابراز داشت: همچنین تعداد ۵۶ جلد کتاب به ارزش دو میلیون و ۳۹۵ هزار ریال از طرف از انتشارات بین المللی حافظ، دنیای کتاب و چکاوک به این کتابخانه اهدا شد.

اضافه شدن عملیات رف‌خوانی در نرم‌افزار سامان

وی به اضافه شدن عملیات رف‌خوانی در نرم‌افزار سامان (مدیریت کتابخانه‌های عمومی) اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون فعالیت‌هایی مانند تمدید و جست و جوی کتاب، رزرو و امانت و دیگر موارد از طریق این نرم‌افزار به شکل الکترونیکی برای کاربر و کتابدار بسته به نیاز فراهم است و با اضافه شدن رف خوانی الکترونیکی شاهد افزایش سرعت و دقت، کاهش میزان خطا و امکان گزارش‌گیری برای رفع نیازهای مدیریتی خواهیم بود.

هلاکویی تاکید کرد: رف‌خوانی در واقع عملیات سرشماری منابع و کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی است که هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت کتاب های موجود، منظم سازی و دریافت آمار دقیق منابع در کتابخانه های عمومی انجام می‌شود.