به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پرویز طاهری با اعلام این خبر ،گفت: از جمله این کتاب‌ها می‌توان به مجموعه کتاب های "شنبه" که مجموعه ای شش جلدی است اشاره کرد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: جلد اول تا پنجم این کتاب به مفاهیم شهر خلاق می پردازد و جلد ششم آن شامل نمونه ها و مثال های پنج جلد قبل است که در شهرهای جهان به اجراء درآمده است.

طاهری با اشاره به کتاب "نگارستان نصف جهان"، اظهار کرد: این کتاب به تاریخچه هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در ١٢ بخش می‌پردازد و در آن موقعیت، معماری و نحوه شکل گیری هنرستان از تاسیس تا توسعه هنرستان و هنرمندان شاخصی که در هنرستان تحصیل کرده اند به تصویر کشیده شده است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: همچنین بازدید شخصیت ها و مقامات داخلی و خارجی به صورت تصویری درج شده است و در ادامه توضیحاتی در مورد کارگاه های آموزشی هنرستان نظیر نقاشی، تذهیب، سفالگری، کاشی کاری، پیکره سازی، فرش، فلزی و قلمزنی، رنگرزی، میناکاری، زری بافی، گلابتون، منبت کاری، خاتم سازی و معرق بیان شده و فصل های بعدی کتاب درباره گنجینه، کتابخانه، استادان و مدیران هنرستان، هنرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و معرفی شهدای هنرستان است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب به سفارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان توسط مهدی نوری تالیف و توسط انتشارات نقش مانا در ٢٤٠ صفحه و قطع خشتی بزرگ به چاپ رسیده است.