به گزارش هنرآنلاین، یاسیمن رحمتی در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: تصمیم گرفتیم قبل از تمام شدن آلبوم، قطعات آن را در قالب کنسرتی اجرا کنیم و از آنجاکه اراک زادگاه من است، برای اولین بار این کنسرت را در این شهر برگزار می‌کنیم .

این آهنگساز عنوان کرد: قطعه‌های این کنسرت به یاد استاد محمد‌رضا لطفی ساخته شده است. استاد لطفی در زمان حیات دو قطعه از این مجموعه را شنیده و مورد تایید قرار داده بود، نظر استاد این بود که ضمن اضافه کردن چند قطعه به این مجموعه، آن را در سبک آواز دشتی ادامه بدهم .

آهنگساز و سرپرست نوازنده سنتور این کنسرت در خصوص هنرمندانی که در این کنسرت نوازندگی خواهند کرد، گفت: خواننده حسین علیشاپور، نوازنده تنبک حمید‌رضا برزویی، نوازنند کمانچه صادق شاه ولایتی، نوازنده نی احسان لیوانی و نوازنده تار کیارش ترکمان، هنرمندان این کنسرت هستند. جملگی اعضای گروه از شاگردان استاد لطفی بودند و با برگزاری این کنسرت یاد و خاطره استادشان را گرامی‌ می‌دارند .

وی ادامه داد: تقریبا دو سال است که بر روی قطعه‌های موسیقی این کنسرت کار می‌شود، اما به صورت متوالی از مهر‌ماه سال گذشته به صورت گروهی طی چند ماه برای این مجموعه تمرین شد. 

این هنرمند اجرای اپرای ایرانی با همکاری یک دوست تئاتری، ساخت قطعه موسیقی کودک با فواصل ایرانی و تهیه کتاب موسیقی کودکان را از جمله فعالیت‌های آتی خود برشمرد .

گفتنی است کنسرت "بیاد استاد محمد‌رضا لطفی" توسط گروه آوای کهن در ششم مردادماه و ساعت 21 در فرهنگسرای آئینه اجرا دارد .