به گزارش هنرآنلاین، به  نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی ،محسن شریفی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره مد و لباس و کارگاه‌های توجیهی دستگاه‌ها و ارگان‌ها،  گفت: جشنواره مد و لباس که به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار می‌شود، جدا از جشنواره قبلی مد و لباس است که به صورت کشوری در اردیبهشت‌ماه برگزار ‌شد، این جشنواره خاص استان مرکزی است و با محوریت حجاب برتر، چادر است .

وی بیان کرد: به طراحان لباس برای حضور در این جشنواره فراخوان داده می‌شود، آثار آنها در این جشنواره شرکت داده می‌شود و مورد داوری قرار می‌گیرد و در پایان از برترین‌های طراحی تقدیر به عمل می‌آید .

وی ادامه داد: همزمان با برپایی جشنواره غرفه‌هایی در اختیار ارگان‌ها قرار داده می‌شود که بتوانند دستاوردها و فعالیت‌های ارگان مربوطه خود را در رابطه با  عفاف و حجاب از حوزه نشر کتاب تا هر فعالیت دیگری در این حوزه در معرض دید عموم قرار دهند.

شریفی عنوان کرد: در صورتی که سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها، فضای شهر و فضای سازمانی خود را  مزین به پوستر و شعارهایی در مورد حجاب و عفاف کنند، قطعا فضای ایجاد شده تاثیرگزاری بیشتری خواهد داشت .

وی عنوان کرد: در نظر داریم که برپایی جشنواره مد و لباس نزدیک به روز عفاف و حجاب باشد، در حال حاضر این موضوع در حال بررسی است و احتمالا زمان برگزاری آن یک هفته است .

کارشناس ستاد صیانت از حقوق شهروندی دفتر اجتماعی استانداری نیز در این جلسه گفت: به منظور آگاهی‌بخشی و توان‌افزایی و آشنایی مدیران و کارشناسان مرتبط دستگاه‌های اجرایی  استان با مقوله حقوق شهروندی و عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه‌ آموزشی توجیهی با بهره گیری از اساتید مجرب در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد.   

حسن همتی بیان کرد: توجیه مدیران در رابطه با ارزیابی حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی یکی از دغدغه‌ها است، برگزاری کارگاه‌های توجیهی یکی از برنامه‌ها از طرف ستاد مرکزی صیانت از حقوق شهروندی است و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور است .

وی افزود: هر ساله دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، این ارزیابی هر ساله در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، اما در سال جاری به دلیل برگزاری انتخابات و پس از آن ماه رمضان، این ارزیابی بعد از اتمام ماه رمضان انجام می‌شود .

همتی با اشاره به این موضوع که برگزاری کارگاه‌های توجیهی قبل از ارزیابی می‌تواند در بالا بردن راندمان سازمان در این حوزه تاثیرگزار باشد، گفت: برگزاری این کارگاه‌ها در واقع مطالبه و نیاز دستگاه‌های اجرایی برای توجیه برنامه عفاف و حجاب و حقوق شهروندی است.

وی بیان کرد: جامعه هدف این کارگاه‌ها مدیران دستگاه‌های اجرای به عنوان رئیس ستادهای صیانت از حقوق شهروندی و دبیران ستاد صیانت هستند، در نظر داریم که از کارشناسان و رابطین حوزه‌های عفاف و حجاب  و صیانت از حقوق شهروندی نیز دعوت شود و به آنها نیز آموزش‌های لازم  در این راستا ارائه شود، تخمین زده می‌شود در حدود ١٦٠تا١٧٠ نفر در کارگاه‌های توجیهی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری کارگاه‌ها از ٩ تا ١٠ تیرماه است، اظهار  کرد: با توجه به اینکه هر ساله ارگان‌های مختلف ‌در دو حوزه عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند، لزوم برگزاری این کارگاه‌ها برای تبیین برنامه‌ها اجتناب ناپذیر است.