به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، محسن شریفی اظهار کرد: معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با همکاری مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع "احسان به هم نوع کرده" است.

وی تصریح کرد: این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآن کریم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و ایجاد نشاط و رقابت میان دانشجویان و سایر علاقه‌مندان در یادآوری و تولید مفاهیم قرآنی در قالب هنر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه موضوعات آثار تولید شده می‌تواند برگرفته از آیات مبارکه٢٧٣ سوره بقره و ٧سوره طلاق باشد، افزود: موضوع گره گشایی از کار مردم و احسان به همنوع بخشی از موضوعات مسابقه است.

وی گفت: داوران آثار ارسالی را به صورت دیجیتال داوری خواهند کرد، بنابراین آثار ارسالی باید از کیفیت مناسبی حتی پس از کاهش اندازه ، برخوردار باشند و هیچگونه دست کاری در عکس پذیرفته نمی شود. ویرایش عکس نیز در حد تصیح کادربندی و تصیح رنگ به مقداری که به اصل اثر خدشه وارد نسازد، قابل قبول است.

شریفی در ادامه افزود:عکس ها نباید دارای نشانی ،امضاء ،حاشیه،قاب،لوگو و هر گونه نشانه تصویری باشد و ارسال عکس به منزله اعلام و اقرار به مالکیت آن است و در صورت اثبات خلاف آن ،کلیه عواقب قانونی و مسئولیت پاسخگویی در برابر مقامات صالحه و اشخاص مدعی بر عهده ارسال کننده عکس بوده و برگزار کننده هیچگونه مسئولیتی در این خصوص را نمی پذیرد و به کلیه آثار راه یافته به بخش مسابقه گواهی شرکت اهداء خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی حداکثر مهلت ارسال اثر به این مسابقه را پایان ماه مبارک رمضان عنوان و اظهار کرد: هر عکاس می تواند حداکثر ١٠ اثر در فرمت jpg  و با طول ضلع بزرگ ١٢٠٠ پیکسل و حد اکثر حجم یک مگابایت به همراه مشخصات عکاسی و تلفن تماس به آدرس پست الکترونیکی arakartsfestival@gmail.com و یا آیدی تلگرامی  @mohammad_h٦٣  به دبیرخانه ارسال کند.

وی با اشاره به جوایز مسابقات بیان کرد: نفرات اول هر بخش ٦ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه لوح سپاس و تندیس جشنواره، نفرات دوم ٥ میلیون ریال به همراه لوح سپاس و تندیس جشنواره و نفرات سوم ٤ میلیون ریال  به همراه لوح سپاس و تندیس جشنواره دریافت خواهند کرد.