خبرگزاری هنرآنلاین: در پی اتفاقات اخیر فلسطین و بمباران بیمارستان معمدانی و همچنین ادامه‌دار بودن حملات و درگیری‌ها در آن منطقه، چهره‌های سرشناسی در سرتاسر جهان ابراز همدردی خود با مردم مظلم غزه را اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. هنرمندان کشورمان نیز جزو چهره‌هایی بودند که ساکت ننشستند و مثل همیشه فریاد دادخواهی و احقاق حق مظلوم را سر دادند.

هنرمندان بسیاری از زمان اوج گرفتن دوباره این جنایات از سوی رژیم صهیونیستی، به این اتفاق واکنش نشان دادند. از بازیگر و کارگردان گرفته تا نقاش و نویسنده همه و همه کوشیدند تا به رسالت خود در قبال این اتفاقات عمل کنند. به سراغ تعدادی از این هنرمندان رفتیم و حرف دل آنها در قبال فجایع غیرانسانی و وحشیانه جاری در غزه شنیدیم.

محمدعلی جدیدالاسلام، عکاس:

عکاسان تاریخ تصویری دنیا را می‌سازند. هنرمندان همواره باید پیشرو جامعه باشند. وظیفه هنرمندان مبارزه با ظلم و اسبتداد و به طور کل نابرابری‌های اجتماعی است. امیدوارم که هنرمندان به وظیفه اصلی‌شان که روشنگری برای مردم و مبارزه با استبداد است ادامه دهند.

محمد شیری، بازیگر:

من مخالف جنگ هستم. از جنگ بیزارم و آرزو می‌کنم که دنیا به صلح برسد. جنگ در هر کجای دنیا باشد، امری ناخوشایند است و باید از آن دوری کرد. هیچ چیز بهتر از صلح نیست و مردم مظلوم غزه هم مثل تمامی انسان‌ها حق دارند که در صلح و آرامش زندگی کنند. امیدوارم که این مردم مظلوم که تاکنون ظلم‌های بسیاری از سوی رژیم صهیونیستی بر آنها تحمیل شده نیز به حق خود برسند. قطعا صلح در آینده‌ای نزدیک در انتظار سرزمین فلسطین است.

هوشنگ توکلی، بازیگر:

هنرمند تخصصش هنر است و باید افکار و کنش‌های خودش را فقط و فقط به حوزه هنر معطوف کند؛ زیرا به محض اینکه وارد سیاست شود، مشکل‌ساز می‌شود. در خصوص اتفاقات اخیر غزه نیز، هنرمندان باید با زبان هنر خودشان صدای این مظلومیت را به گوش جهانیان برسانند.