خبرگزاری هنرآنلاین: تحریم چهره‌های شاخص از سوی بیگانگان امر بدیعی نیست اما نشانه رفتن پیکان این تحریم‌ها به سوی چهره‌های فرهنگی، اتفاقی کم‌سابقه است. روز گذشته وزارت امور خارجه انگلیس در اقدامی هماهنگ با سایر متحدانش یعنی انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا، علیه تعدادی از مقامات و نهادهای ایرانی تحریم‌های جدیدی اعمال کرد که نکته قابل توجه این تحریم‌ها، حضور پررنگ اسامی چهره‌های فرهنگی در بین آنها بود. طبق این بیانیه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله کسانی است که به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌است!

اینکه این بار، چهره‌های شاخص حوزه فرهنگ آماج تحریم‌های بیگانگان قرار گرفته‌اند، به نوبه خود اتفاقی جالب توجه و قابل تامل است. داریوش ارجمند هنرمند و بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در رابطه با این تحریم‌ها به «هنرآنلاین» گفت: چهل و اندی سال است که داستان همین است. دلیلش هم مشخص است؛ مه فشاند نور و سگ عوعو کند. اینکه نام اشخاص فرهنگی کشورمان را در لیست تحریم‌ها می‌بینیم، عوعو همین سگان است که نمی‌توانند نور افشاندن ما را ببینند. حالا چه در عرصه فرهنگ و چه در دیگر عرصه‌ها.

وی همچنین تاکید کرد: به نظر من اصلا نباید به اتفاقاتی همچون این تحریم‌ها بها داد؛ هر چه بیشتر به این اتفاقات بها دهیم، بیشتر آنها را برجسته کرده‌ایم و چنین چیزهایی اصلا ارزش برجسته شدن ندارد.

حوزه فرهنگ و هنر همواره یکی از زیربنایی‌ترین عرصه‌های حیات جامعه بوده است و توجه دشمن به این عرصه و چهره‌های این عرصه، اصلا دور از انتظار نبود و با نظر به این موضوع، اهتمام بیشتر به امر فرهنگ، یکی از حیاتی‌ترین لوازم جامعه امروز ماست.