خبرگزاری هنرآنلاین: روز گذشته دولت های بریتانیا و کانادا، فهرست جدیدی از شخصیت ها و نهادهای تحریمی خود را اعلام کردند که نقطه مشترک آنها، درج نام دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در آن بود.

البته پیش از این نیز اتحادیه اروپا در اقدامی قابل تامل نام وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی را در لیست تحریم های خود قرار داده بود این مسئله در حالی است که تحریم های نظامی و دفاعی کشور و در ادامه آن تحریم اشخاص و نهادهای اقتصادی امری سابقه دار بوده است اما تحریم شخصیتهای فرهنگی اتفاقی معنادار است.

از سوی دیگر باید گفت، در این دو سال که از آغاز دولت می گذرد با وجود تلاش ها و اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزراتخانه تابع آن بخشی از عقب ماندگی های فرهنگی کشور جبران شده است.

البته بی شک بخشی از بغض غربی ها ناشی از شکست توطئه دشمنان به وسیله اقدامات دولت در بی اثر کردن تحریم جشنواره های فرهنگی و هنری در سال گذشته است و شاید بتوان گفت در همین راستا تحریم محمدمهدی اسماعیلی نشان دهنده موثر بودن اقدامات فرهنگی دولت است.

البته با توجه به بلند مدت بودن تغییرات فرهنگی پدیدار شدن آثار این اتفاقات مثبت در جامعه نیازمند زمان است و به نظر می رسد دشمن غربی در حال تغییر تمرکز خود از اقتصاد به فرهنگ است و همانگونه که در سال های گذشته بیشترین تلاش خود را برای جنگ اقتصادی به کارگرفته بودند امروز مجددا در حال گشودن جبهه جنگ فرهنگی به کشور هستند.

همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای هیات دولت مبنی بر اینکه اولویت اصلی کشور اقتصاد و فرهنگ است نیز می تواند بیانگر همین مساله باشد و متناسب با این تغییر آرایش جنگ فرهنگی دشمن می بایست علاوه بر نهادهای فرهنگی کشور سایر نهادها نیز به محوریت فرهنگ آماده کنشگری علیه دشمن شوند و فرهنگ جانمایه تمامی تصمیمات دولت شود تا در این نبرد نیز سربلند بشویم.