سرویس تجسمی هنرآنلاین: اثر معروفی از نقاش بزرگ روس، واسیلی کاندینسکی که به تاریخ 1913 خلق شده است برای نخستین بار در ساتبیز لندن به حراج گذاشته شد.

به گزارش ایران آرت، به نقل از آرت دیلی؛ اثر معروفی از واسیلی کاندینسکی با عنوان "Bild mit w eissen Linien" که تاریخ اکتبر 1913 به عنوان زمان تولید آن معرفی شده است در ساتبیز لندن به حراج گذاشته شده است. این نقاشی کاندینسکی را اثری در نهایت کشف و ابداع می‌دانند که توانست تحولی در نقاشی مدرن دهه‌های نخست نقاش مدرن قرن بیستم اروپا باشد. پیشنهاد اولیه ساتبیز برای چکش خرید این اثر قیمت 35 میلیون دلار است.

واسیلی کاندینسکی در ۱۶ دسامبر ۱۸۶۶ در مسکو متولد شد. او در سال ۱۸۹۶ برای تحصیل هنر در مونیخ، مسکو را ترک کرد. او با خود تأثیراتی از مکتب هنری روسیه آن زمان به همراه آورد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از شمایل‌های مذهبی بومی و رنگ‌های تند و احساس انگیز مختص هنر محلی روسیه.

علاقه او به فرهنگ عامه وقتی در سال ۱۹۰۸ به همراه گابریل مانتر نقاش به مورنائو-منطقه‌ای در جنوب مونیخ در دامنه رشته کوه‌های آلپ باواریا-نقل مکان کرد، دوباره اوج گرفت.  او خود را در فرهنگ عامه غوطه‌ور ساخت وعمیقاً تحت تأثیر رنگ‌های تند، ترکیب بندی سرراست و نقش‌های روی شیشه-رسانه‌ای که او و مانتر خود بر ساخته بودند-قرار گرفت. این زوج در شوابینگ در شمال مونیخ ساکن شدند، جایی پر از کافه و لیبرالیسم که برای هنرمندانی که ظاهر و زندگی نا متعارفی دارند، بسیار مناسب بود؛ جایی که عرفان و الهیات موضوع گفتگوهای روزمره را تشکیل می‌داد. یک فلسفه رمزآلود که در اوایل قرن بیستم طرفداران زیادی پیدا کرد.

کاندینسکی علی‌رغم سخنوری‌هایش در مورد مفاهیم انتزاعی، از کنار گذاشتن تصویرسازی‌های بازنمودی ناراضی بود و همواره از این در هراس بود که مردم قادر به فهم نقاشی‌های او نباشند.

از واسیلی واسیلیوچ کاندینسکی (1944-1866) به عنوان پیشگام هنر مدرن انتزاعی در نقاشی نام می‌برند.

کاندینسکی