سرویس تجسمی هنرآنلاین: حراج آثار هنرمندان مدرن و معاصر قرن بیستم خاورمیانه با ارائه آثاری از هنرمندان ایران ، عرب و ترک شب گذشته 27 آوریل 2017 در شهر لندن برگزار شد.

در این حراج اثر بهمن محصص با عنوان "مرگ مارتین لوتر کینگ" با قیمت پانصد و هشتاد و چهار هزار و هفتصد و پنجاه پوند بعد از اثری از فخرالنسا زید که با قیمت نهصد و نود و دو هزار و هفتصد و پنجاه پوند به فروش رسید در جایگاه دوم گران‌ترین‌ها قرار گرفت و توانست رکورد فروش آثار این هنرمند را در این حراج بشکند.

در این حراج شصت اثر چکش خورد که یازده اثر از هفت هنرمند ایرانی نیز در میان آن‌ها حضور داشت.

منوچهر یکتایی با سه اثر  به همراه فواد کامل و محمود خلیل بیشترین آثار را در میان هنرمندان حاضر در این حراجی داشتند.

به جز اثر بهمن محصص سه اثر بدون عنوان منوچهر یکتایی به ترتیب با قیمت‌های 81250، 35000 و 42500 پوند به فروش رسیدند که از لحاظ فروش در این حراج حائز اهمیت بود.

همچنین اثری از منیر شاهرودی فرمانفرمائیان نیز در این حراج با قیمت 137500 پوند چکش خورد که از لحاظ فروش جزو آثار گران قیمت این حراج به حساب می‌آید.

دو اثر  بدون عنوان نیز از سهراب سپهری در این حراج ارائه شد که هر کدام به ترتیب با قیمت 35000 و 9375 پوند چوب حراج خوردند.

تک اثری با عنوان "Halm, Halm" از حسین زنده‌رودی نیز در این حراج با قیمت 75000 پوند چکش خورد.

دو اثر از بهجت صدر دیگر هنرمند مدرن ایرانی هم در این حراج به نمایش در آمد که اثر بدون عنوان این هنرمند با قیمت 30000 پوند چوب حراج خورد و اثر دیگر او با عنوان"بازی با طبیعت" فروخته نشد.

اثری از جعفر روح‌بخش نیز در این حراج به قیمت 27500 پوند چکش خورد.

حراج هنرمندان مدرن و معاصر قرن بیستم خاورمیانه در نهایت با فروشی بالغ بر 3494500 پوند به کار خود پایان داد.