به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، قرار است یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر همزمان با هفته گرامیداشت حجاب و عفاف تیرماه سال آینده برگزار شود.

سیدمجید امامی، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره جزئیات این رویداد گفت: این جشنواره همواره مسئولیت سنگینی در حوزه سیاست­‌های کلان فرهنگی کشور متحمل می‌شود و باید زمینه حضور و کشف استعدادهای جوان، بلوغ جریان‌های مثبت و به‌کارگیری درست نیروهای ماهر در راستای استاندارهای رشد و توسعه در زمینه مد و لباس کشور در آن محقق گردد.

او افزود: ما در این دوره، هم تغییرات در برنامه و هم تغییرات در اولویت­‌ها و رویکردها خواهیم داشت و به‌منظور حرکت سنجیده‌­تر عملکرد دوره‌­های قبل به‌دقت موردبررسی قرار گرفت.

امامی با اشاره به اینکه بازخورد دهی از روال گذشته به همراه انعکاس برنامه‌ها و رویدادها، کیفیت آثار دریافت­ شده و برگزیده و گفتگو با برگزیدگان و متخصصین و عوامل اجرائی انجام‌شده و آثار برگزیده با توجه به شاخص‌های برآمده از هویت فرهنگی همچون پوشش عفیفانه و استاندارهای تولید و عرضه در تلفیق با ماهیت خلاقانه و روزآمد انتخاب می‌شوند، اذعان داشت: در این دوره، حضور کمیته­‌های تخصصی و هیئت انتخاب و داوری با همراهی و نظارت دبیر جشنواره و مدیران کارگروه بر اساس شایسته محوری خواهد بود و یکی از مهم­ترین اهداف آن هویت­ دادن به طراحان به‌عنوان هنرمند در جامعه است. همچنین رویکرد کلی جشنواره «ایران سرزمین تعامل» و موضوع ویژه این دوره از جشنواره در تمام بخش­های رقابتی «نماد شناسی در هنر ایرانی اسلامی» است.