به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سید مجید امامی مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و دبیر شورای فرهنگ عمومی در این نشست خطاب به کارشناسان استانی حوزه مد و لباس اظهار داشت: ساماندهی حجاب، عفاف، لباس و مد در کشور یک امر منظومه‌ای و چند بعدی است که ذیلشان حکم‌رانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شده و تنها دارای ابعاد هنری یا اقتصادی نیست لذا باید در یک نگاه منظومه‌وار دنبال شود و روح حاکم بر قانون سال 85 نیز چنین است.

امامی تأکید کرد: به همین منظور مانند دیگر شئون حکم‌رانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که دبیرخانه شوراها و کارگروه‌های برنامه‌ریز و کلان را در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قابل تجمیع می‌داند، این کارگروه نیز با تفویض و هماهنگی معاونت محترم امور هنری و شأن شورای فرهنگ عمومی فعالیت خود را ادامه می‌دهد و بر این اساس تجمیع و تمرکزی در سیاست‌های اجرایی حوزه ساماندهی لباس، پوشاک و حجاب در کشور محقق خواهد شد. به همین منظور مهم‌ترین رکن تحقق اهداف کارگروه‌های استانی خواهد بود که تمام تلاشمان را بعد از شفاف‌سازی و تنظیم دستورالعمل‌ها، معطوف به رویه‌ها و آئین‌نامه‌ها خواهیم کرد تا تفویض به استان‌ها انجام پذیرد.

او افزود: متأسفانه دستورالعمل‌ها و رویه‌های شفاف، هدفمند و منطقی در کارگروه برای فعالیت‌هایی که کارگروه در آن وارد شده وجود نداشته است و بعد از 15 سال ما باید اعلام کنیم بسیاری از این امور، نیازمند تنظیم و تصویب دستورالعمل‌های جدید در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور است که به سرعت در این خصوص اقدام خواهیم کرد.

امامی گفت: اولین مسئله فرهنگ عمومی کشور در کوتاه مدت ساماندهی مسائل آراستگی، پوشش و عفت عمومی بر اساس برنامه مصوب شورای فرهنگ عمومی خواهد بود. تمامی دستگاه‌ها به سه مسئله مهم باید توجه کنند که مهم‌ترین آن دسترسی به لباس زیبا، ارزان و مناسب برای همه مردم است و یکی دیگر از اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در رویکرد جدید، نهادینه کردن زیست عفیفانه در جامعه خواهد بود.

مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اظهار داشت: به لحاظ اجرایی و سیاست‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، استان‌ها در حوزه مد و لباس زیر نظر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تعامل شورای فرهنگ عمومی به کار خود ادامه خواهند داد.

امامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کارگروه در استان‌ها ایجاد نگارخانه دائمی مد و لباس در هر استان است، افزود: تهیه بانک اطلاعاتی طراحان، پیشکسوتان، دانشگاه‌ها، اساتید در حوزه طراحی مد و لباس استان‌ها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این کارگروه است.

وی در ادامه بیان کرد: به زودی ابلاغ دستورالعمل و آئین‌نامه‌های جدید کارگروه ساماندهی مد و لباس به استان‌ها اعلام خواهد شد.

در ادامه این جلسه از کارشناسان و نمایندگان استان‌ها در خواست شد در حوزه مد و لباس تمامی برنامه‌های پیشنهادی قابل اجرا در سال 1401 را به کارگروه ارائه دهند. همچنین ساختار جدید اجرایی کارگروه ارائه و به پرسش‌های کارشناسان در این حوزه پاسخ داده شد.