به گزارش هنرآنلاین، دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی نشست تخصصی "معماری پایدار؛ شهر یزد و معماری معاصر" برگزار می‌کند.

این نشست که با دبیری پرنیان محمودی برگزار می‌شود میزبان منوچهر سیدمرتضوی فوق لیسانس معماری و شهرسازی دانشگاه دارمشتاد آلمان و طراح، پژوهشگر و موسس آتلیه معماری مپ آلمان است.

در شرح این نشست تخصصی آمده است: "ثبت بخش تاریخی شهر یزد در سازمان جهانی یونسکو و انتخاب آن به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان از نگاه بنیاد جهانی انرژی، تنها یک مساله تاریخی نیست. معماری گذشته این شهر و اصول فرهنگی، اقلیمی و هنری به کار گرفته شده در آن که نشان از هوش، آگاهی و توانمندی مردمان این خطه دارد، سرمایه ارزشمند تاریخی و عامل تاثیرگذار و مهم این رویداد است. گذشتگان ما با هوش و ذکاوت و سلیقه توانستند این افتخار را برای ما به ارمغان بیاورند؛ اما معماری امروز ما تا چه حد برگرفته از تجربیات و دستاوردهای ارزشمند این گذشته پر افتخار است؟ پیشروی معماری معاصر شهر یزد تا چه حد توانسته همگام با اقلیم، فرهنگ و هنر این خط قدم بردارد و در این راه کدامیک از این ویژگی‌های شاخص را به فراموشی سپرده؟ چطور می‌تواند با پیوند تکنولوژی روز و دانش بومی، تکمیل‌کننده این گذشته درخشان باشد و آن را به جهان امروز عرضه کند؟ طراحان ما چگونه می‌توانند با پیشینه قدرتمند تاریخی و معماری این شهر در آینده نیز افتخار آفرین باشند؟"

نشست "معماری پایدار؛ شهر یزد و معماری معاصر" روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار می‌شود و علاقمندان برای حضور در این رویداد باید جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر: ۰۹۳۰۱۳۶۹۸۹۶ تماس حاصل کنند. این نشست به همراه پرسش و پاسخ و با ارائه گواهی معتبر همراه است.