به گزارش گروه ادبیات خبرگزاری هنر ایران، این کتاب که با ترجمه مهتاب صفدری و توسط انتشارات همگو در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایران عرضه شده است، نخستین بار سال 2022 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید فیلم پدرخوانده به بازار نشر آمد.

آن طور که در کتاب می‌خوانیم، مارک سیل، نویسنده، نزدیک به دو دهه از عمر خود را صرف تالیف اثری کرد که به تمامی سوالات، ابهامات و شایعات درباره فرایند پدرخوانده - از کتاب تا فیلم - پاسخ‌هایی با جزییات شگفت‌انگیز پاسخ می‌دهد.

در بخشی از صفحات کتاب، نویسنده چنین از کنجکاوی‌های خود سخن می‌گوید: می‌‌خواستم بدانم این فیلم چه‌‌طور ساخته شده است و هم از ماجراهای پشت پرده و هم ماجراهای جلوی پرده آگاه شوم. امیدوارم بودم که در این مدت، نه تنها به کشف رمز و رازهای خود فیلم دست یابم بلکه همچنین فرآیند خلق چنین اثر هنری عظیم و ماندگاری را درک کنم ... دریافتم که داستان واقعی ترکیبی نامحتمل از بی‌‌رحمی، انتخاب‌‌های هنری، نیازهای بازار، نبوغ و بخت و اقبال بود ... [و] اکنون پس از گذشت نیم قرن ... [این فیلم] هنوز هم جایگاهی اسطوره‌‌ای دارد و خاطره‌‌ای ماندگار در حافظه جعمی ملت آمریکاست».

عکس

انتشارات همگو کتاب تفنگ را بگذار - کانولی را بردار را در 468 صفحه به بازار کتاب فرستاده است.