گروه ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین - شب‌های پروانه‌ای روز یکشنبه  ۱۳ اسفند در سومین سال خودش با عنوان  (در کوچه اسفند) در پردیس بین‌الملل نشست خود را  آغاز کرد.

این نشست با  خوشامدگویی دکتر پروانی به دانشجویان شروع شد ایشان در مورد ده روز مانده به عید و حس نو شدن و بهار و زیبایی‌هایش صحبت کرد و نوید تاره شدن و آمدن بهار را به دانشجویان داد.

 در ادامه جلسه یکی از دانشجویان با شعر مولانا شعرخوانی جلسه را آغاز کرد.

در این جلسه پروانی در مورد اسم و فارغ اسم صحبت کرد  ایشان به دانشجویان تاکید کردشاعر گوش نکنید شعر گوش دهید ایشان مطرح کردند در شعرخوانی اعتدال را حفظ کنید.سعی کنید در وهله‌ی اول به صدای خواننده ، ریتم و شعر توجه کنید. 

سپس شعر در کوچه اسفند را برای دانشجویان خواند با ورود صابر قدیمی دکتر پروانی به ایشان خیرمقدم گفتند و مطرح کردند که سال ۹۸ در کوچه اسفند در خدمت صابر قدیمی بودیم، صابر قدیمی که با خوانش شعر دانشحوی نیجریه‌ای وارد شده بود از دانشجو خواست خود را معرفی کند و پس از آن در مورد فعالیت‌های خود و حضور در برنامه‌ها و جلسات مختلف صحبت کرد و آرزوی روزهای خوب در آینده برای همه داشت. 

صابر قدیمی مطرح کردند انسجام در شعر مطلب مهمی است ایشان مطالبی در مورد کتاب صور خیال بیان داشتند و گفتند استاد شفیعی کدکنی در این زمینه انتقادات مناسبی دارند اما شما باید شاعر عصر خودتان باشید 

شاعر نباید تفاخر داشته باشد باید سعی کند به سمت عامه‌ی مردم برود.

صابر قدیمی بیان داشتند در شعر اگر روی فرم بیشتر کار کنید و به فرم و شکل اشعار بپردازید بهتر است.

-5992349843693092706_121

برنامه با تارنوازی آقای  صالح  رئیسی فرد  پرستار بیمارستان شهدای تجریش ادامه داشت پس از آن دکتر پروانی از تارنوازی‌ آقای رییسی‌فرد تقدیر و تشکر کردند و یادی کردند از تلاش‌های پرستاران در دوران کرونا و بیان نمودند کادر درمان همیشه برای ما ارزشمند هستند و قدردان همه آنها هستیم. 

در ادامه جلسه صابر قدیمی به ساختار و زبان شعر پرداختند و از سبکهای شعری نام بردتد تا رسیدند به سبک هندی و از ویژگی‌های آن خلاصه‌ای بیان داشتند. 

 و گفتند شعر زنده‌ی امروز با دغدغه‌های امروزی است، تفاوت شعر حافظ با دیگران این است که ایشان برای همه‌ی اعصار شعرگفته شده است. 

در این جلسه دانشجویان بین‌الملل هم به شعرخوانی پرداختند‌.

و دکتر پروانی در پایان جلسه دانشجویان را به تمرین و تکرار و نگاه عمیق و پرداختن به اطراف دعوت کردند و جلسه با شعرخوانی صابر قدیمی خاتمه یافت.