به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، خانم زلفیه دولت‌زاده در بازدید از تالار وحدت در جریان فعالیت‌های فرهنگی هنری بنیاد رودکی قرار گرفت. در این بازدید وزیر فرهنگ تاجیکستان با تماشای بخش‌هایی از تصاویر اجراهای تالار وحدت از جمله اجرای وحید تاج در روز نکوداشت رودکی و اجرای دولتمند خالف در برنامه شب دوستی، در جریان فعالیت ارکسترها و برنامه‌های موسیقایی بنیاد رودکی قرار گرفت.

در جریان این بازدید، مجید زین‌العابدین دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هیات تاجیکستانی را با فعالیت‌های بنیاد رودکی و تالارهای هنری وابسته به آن آشنا کرد. وزیر فرهنگ تاجیکستان به دعوت دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در هفته فرهنگی تاجیکستان به همراه تعدادی از هنرمندان تاجیک به ایران سفر کرده است.

این رویداد فرهنگی از تهران آغاز شده و روزهای آینده در شیراز و تبریز برگزار خواهد شد.

محمدمهدی اسماعیلی در صفحه شخصی خود در برنامه کاربردی‌ روبیکا درباره حضور وزیر فرهنگ تاجیکستان چنین نوشت:

«دیروز به فاصله حدود ۵ ماه، میزبان ششمین وزیر فرهنگ از میان کشورهای منطقه بودم. هفته فرهنگی تاجیکستان در تهران با حضور خانم زلفیه دولت‌زاده وزیر فرهنگ و ده‌ها هنرمند تاجیکی که به زبان شیرین فارسی برنامه‌های هنری فاخری اجرا می‌کنند، در تهران، شیراز و تبریز آغاز شده و ماه آینده نیز هنرمندان ایرانی به تاجیکستان سفر خواهند کرد. سیاست همگرایی منطقه‌ای دولت مردمی و انقلابی احیای ظرفیت‌های تاریخی و تعمیق علقه‌های فرهنگی میان ملت‌ها را در پی داشته است.»