به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، در ادامه طرح تکریم و دیدار با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه سیدمجید پوراحمدی به همراه مدیران صندوق و دکتر اردشیر صالح‌پور، هنرمند و محقق حوزه هنرهای نمایشی عصر سه‌شنبه ۸ شهریور به دیدار قاسمی، تعزیه‌خوان باسابقه رفتند و از نزدیک جویای حال او شدند.

پوراحمدی در این دیدار ضمن تجلیل از چند دهه فعالیت ارزشمند این پیشکسوت عرصه تعزیه گفت: تعزیه، از جمله هنرهای مختص ایرانیان است که ریشه در تاریخ، فرهنگ و باورهای دینی ما دارد. اساتیدی چون علاءالدین قاسمی برای زنده نگه داشتن این هنر مردمی در دوران معاصر تلاش های بسیاری کردند.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش خصوصاً نامداران این عرصه است که بی‌شک بزرگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشورند. سعی ما این است با پوشش حداکثری خدمات بیمه، این قشر فرهیخته دغدغه هزینه‌های درمان نداشته باشند.

علاءالدین قاسمی، هنرمند تعزیه‌خوان متولد ۱۳۳۲ طالقان است. او از بهترین شهادتخوانان ایرانی شناخته شده و از زمان طفل‌خوانی تا شهادتخوانی در حسینیه حضرت ابوالفضل قودجان به اجرای تعزیه پرداخته است. قاسمی عضو انجمن تعزیه‌خوانی ایران است و در ایران، آمریکا، فرانسه و آلمان تعزیه اجرا کرده و دارای نشان درجه یک هنری و از اعضای نامدار صندوق اعتباری هنر است.