به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، در این نشست شاعرانی نظیر علی انسانی،‌ اسماعیل امینی، علی‌محمد مودب، علیرضا قزوه، امید مهدی‌نژاد، فریبا یوسفی، لیلا کردبچه، ابراهیم اسماعیلی اراضی، غلامرضا طریقی و همچنین علی رمضانی مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران حضور داشتند.

پوراحمدی در این دیدار با اشاره به نقش شعرا و نوبسندگان در حفظ زبان فارسی گفت: هویت ایرانی و میراث فرهنگی ما با تلاش نویسندگان، شاعران و اساتید زبان فارسی حفظ شده است. ادبیات و شعر یکی از ابزارهای مهم بیان اندیشه و تفکر است و شاعران نقش مهمی در حفظ گنجینه فرهنگ ایران اسلامی و در انتقال مفاهیم متعالی به نسل‌های آینده دارند.

مدیر عامل صندوق اعتباری در ادامه افزود: شعر همواره بستری برای بازتاب حالات روحی و معنوی را فراهم می کند. شاعران ایرانی در سایه بهره‌گیری از مباحث ناب اسلام و قرآن و سیره اهل بیت(ع) رسالت خود را در برانگیختن احساسات پاک انسانی و ترویج نیکی در جامعه به خوبی ایفا کرده اند. با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد درخشش شعر  هستیم و آثار ماندگاری در این زمینه توسط شاعران کشور خلق شد.

پوراحمدی با اشاره به نقش صندوق در حمایت از تمامی اصحاب فرهنگ و هنر کشور گفت: نگاه ما در دولت مردمی بهره‌مندی از نظرات صاحب‌ نظران و فعالان این حوزه است تا با مشورت و نظر این عزیزان طرح‌ها و اقدامات خود را برای حمایت از هنرمندان کشور، برنامه‌ریزی و اجرا نماییم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت ها و اقدامات صندوق گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی عضو صندوق اعتباری هنر هستند. در سیاست‌گذاری های نوین همواره به فعالیت های کلان و پایدار اقتصاد فرهنگ و هنر و توانمندسازی هنرمندان توجه ویژه داریم.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در این مسیر ارتباط مستمر با انجمن های فرهنگی و هنری است. بسیاری از اعضای ما خصوصاً با شیوع و استمرار ویروس کرونا در تأمین نیازهای ضروری خود دچار مشکل هستند اما تمام توان خود را به کار می بریم تا حدممکن خدمات صندوق اعتباری هنر را از نظر کمی و کیفی افزایش دهیم.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: حمایت از اقشار مختلف فرهنگ و هنر، توزیع عادلانه منابع و توجه به توانمندسازی از جمله موارد مورد تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در صندوق اعتباری هنر به جدیت دنبال می شود.

شاعران حاضر در این نشست نیز به اهم مشکلات خود در حوزه های مختلف اشاره کردند که از سوی سیدمجید پوراحمدی در جهت رفع آنها تصمیم‌های عملیاتی گرفته شد.