سرویس تئاتر هنرآنلاین: تالار مولوی فروردین ماه میزبان یک نمایش از دو کارگردان و طراح حرکت آلمانی است. ترسا هافمن و موریتس فرچکورن هنرمندانی هستند که در یک پروژه اجرایی- آموزشی با چند دانشجوی تئاتر مشغول تمرین هستند. آنها تلاش کرده‌اند با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی دانشجویانی که وارد این تمرین شده‌اند به ایده‌ای برای اجرا دست پیدا کنند. آنها بیشتر تلاش دارند که در ابتدا با رها کردن هنرجویان از پیش فرض‌های خود مواجهه‌ای تازه را با بدن و حرکت اجراگر روی صحنه جا بی‌اندازند و از این طریق به ایده نمایشی که مدنظر دارند، نزدیک شوند. 

این دو هنرمند آلمانی که مدتی است با تعدادی دانشجوی دانشگاه تهران در تالار مولوی شروع به تمرین برای اجرای یک نمایش کرده‌اند در گفت‌و‌گویی با هنرآنلاین در خصوص اهداف خود از این تمرین و شیوه کارشان خاطرنشان کردند که آنچه انجام می‌دهند تئاتر فیزیکال نیست، اما حرکت در آن مسئله اصلی است.

بدن و رها شدن از زمینه‌هایی که حرکت در آن قرار می‌گیرد دغدغه اصلی کارگردان نمایش "بدن‌های مرئی" است. ترسا هافمن معتقد است حرکت را می‌توان منتزع از روان شناسی، جامعه‌شناسی و حتی فرهنگ بررسی کرد و برای آن اصالت قائل شد و نوع کار خود و تئاتری که کار می‌کنند را متعلق به این شکل می‌دانند.

هافمن در خصوص اجرای نمایش "بدن‌های مرئی" می‌گویند که در این نمایش قصد دارند بر روی این مسئله متمرکز شوند که چگونه می‌توان حرکت یک نسل را به نسل بعدی منتقل کرد.

در خصوص تناقضی که در اعتقاد به اصالت حرکت در برابر نگرش نسلی نسبت به حرکت وجود دارد موریتس فرچکورن می‌گوید: ما ادعای آنکه هر حرکت چه معنایی دارد را نداریم اما در هر حال حرکت به یک زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط است. اما ما نمی‌خواهیم کارمان را از این زمینه‌ها شروع کنیم بلکه در سدد هستیم حرکت را مبنا قرار دهیم و آن بخش معناهای فرهنگی و اجتماعی را به تماشاگر واگذار کنیم.

لازم به یادآوری است؛ پروژه آموزشی و اجرایی نمایش "بدن‌های نامرئی" از سوی گروه تئاتر زندگی تدارک دیده شده است و این دو کارگردان آلمانی به دعوت جعفر مهیاری سرپرست گروه تئاتر زندگی به ایران آمده‌اند.